برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
نمایشگاه
نمایشگاه

عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در یک نمایشگاه

برسی عوامل موثر در حضور موفقیت آمیز در یک نمایشگاه

نمایشگاه از جمله موثرترین روشها جهت معرفی خدمات ونمایش کالاها ومحصولات به شمار زیادی از مشتریان بالقوه وبازدیدکنندگان تلقی می گردد .غرفه داران باید در صددباشند تا با شرکت در نمایشگاه ارتباطات تجاری موجود خویش را تقویت نموده ومشتریان تازه ای نیز برای خود دست وپاکنند شرکت در نمایشگاه بخشی از سیاستهای تبلیغاتی وبازار یابی هر شرکت تولیدی –خدماتی را تشکیل می دهد در این زمینه آنچه برای یک مدیر شرکت حائز اهمیت است آگاهی ودرک او از دادها وستانده حاصل از شرکت دریک نمایشگاه است.

 

برنامه ریزی وانجام مقدمات
۱-آیا تولیدات وخدمات شرکت با موضوع نمایشگاه همخوانی دارد؟
۲-چه انتظاری از نمایشگاه دارم؟
۳-آیا این نمایشگاه با توجه به نوع فعالیت من بهترین نمایشگاه است ؟
۴-شرکت کنندگان دیگر چه کسانی هستند؟
۵-درخصوص برگزار کنندگان نمایشگاه چه اطلاعاتی دارم؟

نمایشگاه

نمایشگاه

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه مدرس: علی خویه khooyeh.ir

کارگاه اموزشی اصول و مهارت های غرفه داری و مدیریت غرفه و نمایشگاه
مدرس: علی خویه
khooyeh.ir

 

دلایل عدم موفقیت صنعت نمایشگاهی در ایران
۱- صنعت نماشگاهی یکی از صنایع پایه ودارا درجه تاثیر گذاری بالا بررشد تولید ناخالص ملی است این صنعت یکی از شیوه های مدرن در بخش توزیع است که بها دادن به آن می تواند راهکار مناسبی برای نوسازی سیستم توزیع کالایا خدمت در ایران بشمار آید وبا مقایسه سیستم توزیع ایران با کشورهای پیشرفته متوجه می شویم که سهم
توزیع از قیمت فروش در ایران بالاتر از متوسط جهانی است سیستم توزیع ایران فاقد مکانیزم های لازم برای بهبود کیفیت است .

۲- مدیریت ویژه ای که بر صنعت نمایشگاهی ایران حاکم است .درآمدهای کوتاه مدت برای این صنعت ونه گسترش بازرگانی را مد نظردارداین نگرش باعث می شود نمایشگاههای فروش در تصمیم گیری های مدیریتی ارجحیت داشته باشند چرا که می تواند أرآمد زایی آنی داشته باشد
۳- یکی دیگر از ضعف های این صنعت در ایران کم توجهی به آموزش است آموزش باید به شیوهای مختلف برای تمام افراد مرتبط با صنعت نمایشگاهی نظیر مدیران ،کارکنان خدماتی ورفاهی ،بخش تاسیسات ،غرفه آرایی،فعالان عرصه تبلیغات ،مطبوعات وحتی بازدیدکنندگان تعمیم یابد.

۴-ضعف بعدی نمایشگاههای ایران ،فقدان برنامه ریزی دراز مدت واعلام تقویم های نمایشگاهی برای دوره زمانی محدود است .
۵- زیر ساختهای مخابراتی در ایران به دلیل دخالت های دولتی در سطحبسیار نازلی قراردارددر دنیایی که ارتباطات وتبادل اطلاعات یکی از ارکان اساسی تجارت وتوزیع محسوب می شود کاستی سیستم مخابرات به ویژه اینترنت تاثیر منفی شدیدی بر برتوسعه این صنعت خواهد گذاشت ارائه خدمات مخابراتی مناسب در فضای نمایشگاهی ،شرط لازم برخورداری از نمایشگاه کاآمد است.

۶-مساله بعدی تخصیص نادرست منابع یارانه ای است اگر دئولت ومجلس تمایل به توسعه صادرات غیر نفتی دارند بهتر است به جای ارائه مستقیم یارانه به صادر کنندگان ،زمینه ارتباط تجاری آنها مانند نمایشگاه هارا توسعه دهند
۷- ضعف در مدیریت زمان  بندی مورد قضاوت بازدید کنندگان است بنابراین مدیریت زمان وآگاهی نسبت به این دانش برای تمامی مسئولان نمایشگاهها ضروری است .

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.