برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
برندسازی، ساخت برند ، برندینگ
برندسازی، ساخت برند ، برندینگ

چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟

چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟

برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ  این سوال با ما همراه باشید:

۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر

داشتن جایزه و نشان از طرف شرکت های دیگر، نشریه ها، سازمان های شناخته شده، ناظران و ارزیاب های معتبر و برندهای شناخته شده در بازار به صورت چشمگیری اعتماد به برند شما را ارتقا می دهد. داشتن این نشان به این معنی است که برند شما توسط یک ناظر و همکار معتبر به رسمیت شناخته شده است. این مسئله برای کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی دارد. مخاطب وقتی این نشان ها را می بیند اطمینان می کند که این برند برای حضور بلندمدت برنامه دارد و به زودی محو نخواهد شد.

۲-نظرات کاربران سایت

آمارها نشان می دهد که ۶۱ درصد کاربران نظرات کاربران را در سایت می خوانند و سپس اقدام به خرید می کنند. مشتریان می خواهند بدانند باقی مشتریان در مورد محصول شما چه نظری دارند. بهترین راه برای نمایش این نظرات وبسایت شما است. علاوه بر موارد فوق نظرات مشتریان به کاربران اعتماد لازم برای خرید و مواجعه مجدد را خواهد داد.

علاوه براین وجود نظرات در وبسایت نشان دهنده این است که برند شما شفاف است و در مورد وضعیت خود صداقت دارد. صداقت و شفافیت در مورد نظرات کاربران در ایجاد اعتماد بلندمدت برای برند شما تاثیر به سزایی دارد.

۳-داشتن نشان اعتبار

کاربران به نشان های اعتبار و اعتماد اهمیت می دهند. مطمئن شوید که کاربر با اولین بار ورود می تواند این نشان ها را مشاهده کند. (این نشان ها می تواند در ایران شامل نشان اعتماد تجارت الکترونیک، نشان جواز فعالیت از طرف نهادهای صنفی مسئول باشد) اسکن شدن فایل ها از طرف یک آنتی ویروس و سرویس امنیتی معتبر، داشتن درگاه ها و پروتوکل های معتبر برای صفحات خصوصی و مربوط به پرداخت اینترنتی می تواند به اعتماد کاربر کمک شایانی کند. گرچه ممکن است بسیاری از کاربران از نکات ریز و فنی این موارد اطلاع دقیقی نداشته باشند اما این نشان ها به آنها حس اعتماد می دهد.

با این حال، ارائه تضمین برای امنیت آنلاین کافی نیست، به کاربران توضیح دهید که برای امنیت آنها چه تدابیری اندیشیده اید.

۴-اعتبار آنلاین قوی

کاربران به کسب و کاری که مدیران و گردانندگان آن اعتبار شخصی زیادی داشته باشند اهمیت زیادی می دهدند. بالاخص مدیران کسب و کارها و افرادی که شما برای کسب و کار خود باید با آنها تعامل کنید.

اعتبار برند شما جزئی همراه و مرتبط با هویت شخصی شماست، به خصوص برای کسب و کارهای کوچک. شما باید از تولید محتوا (بازاریابی محتوا) به عنوان اهرمی برای ایجاد اعتبار شخصی از آن استفاده کنید. در کنار آن اعتبار انلاین شما نیز تقویت می شود.

۵-ویدئو و فیلم بگذارید

ویدئو ها کمک می کنند ارتباط کسب و کار شما با کاربران بهتر شود. امروزه کاربران به محتوای تصویری و ویدئویی بیش از پیش عادت کرده اند؛ انتظار می رود کسب و کارها نیز همین روند را ادامه دهند. استفاده از فیلم و ویدئو بیشتر از داده های آماری و عکس های آماده به کاربران اعتماد می دهد.

۶- شخصی برخورد کنید

مشتریان از کسب و کارهایی که از لحن رسمی و اداری برای صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند زیاد خوششان نمی آید. مشتریان دوست دارند پیش از ارتباط با شما با کسب و کارتان ارتباط برقرار کنند. برای این امر باید بتوانید در یک سطح شخصی با مخاطب برخورد کنید. این شخصی سازی باید شامل تن برخورد، پیام؛ نحوه نام بردن، انتخاب ابزارها و روش های ارتباطی (ایمیل، اس ام اس ، ویدئو و …) باشد. وقتی با مخاطب خود به صورت فردی برخورد می کنید او با مجموعه شما ارتباط خوبی برقرار می کند و احساس اعتماد بیشتری به شما دارد.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

دکتر علی خویه مشاور و مدرس بازاریابی و فروش صنعتی بازاریابی صنعتی مشاور شرکت های ملی و بین المللی

مدرس و مشاور بازاریابی صنعتی برندسازی صنعتی مهندسی فروش صنعتی

مدرس و مشاور بازاریابی صنعتی برندسازی صنعتی مهندسی فروش صنعتی     ...