آوریل 30, 2017
1,414 بازدید
مدیریت ارتباط با مشتری )CRM( به مفهوم وسیع و ساده به معنی اداره کردن تمامی ارتباطات و تعاملات مشتری با بانک است. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان، رضایتمندی آنان است که با توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطهمند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی میتوان آن رابهدست آورد با گسترش فناوریهای اطلاعات و ارتباطات و تاثیر پذیری فرآیندهای کاری به خصوص در سیستم بانکداری کشورهای در حال توسعه از جمله ایران و به موازات آن تغییر رویکرد استراتژیهای کسبوکار از محصول محوری به مشتری محوری و باز شدن فضای رقابتی جدید با مفاهیم ...
ادامه متن »
آوریل 29, 2017
1,349 بازدید
آسانترین شیوهی افزایش مشتری، حفظ مشتری است. یک کسبوکار معمولی سالانه حدود ۲۰ درصد از مشتریان خود را تنها به علت قصور در رسیدگی به آنها از دست میدهد. در برخی صنایع رقم این ریزش تا ۸۰ درصد هم میرسد. از دست دادن مشتریان، در هر دو اندازهی یاد شده، هزینههایی شوکآور به دنبال دارد. اما کسبوکارهای معدودی عواقب ضمنی آن را واقعا درک میکنند. در این نوشته تعدادی استراتژی حفظ مشتری را به شما معرفی میکنیم که با هزینهای اندک یا در برخی موارد بدون هزینه قابل بهکارگیری هستند. مقاله مرتبط: مهمترین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان پشت هر ...
ادامه متن »
آوریل 25, 2017
2,359 بازدید
اخلاق بازاریابی توصیفی این مقاله را بخوانید: اخلاق فروش اخلاق بازاریابی اخلاق توصیفی ، مطالعه وپژوهش در باب توصیف وتبیین اخلاق افراد ، گروه ها یا جوامع مختلف است . روش بحث و تحقیق در این نوع مطالعات اخلاقی تجربی و نقلی و نه استدلالی و عقلی است . هدف از آن نیزصرفا” آشنایی با نوع رفتار و اخلاق فرد ، گروه و یا جامعه ای خاص ونه توصیه و ترغیب افراد به عمل برطبق اخلاقیات گزارش شده و یا اجتناب از آن هاست . اخلاق بازاریابی توصیفی به دنبال پاسخ دادن به پرسش هایی نظیر پرسش های زیر ...
ادامه متن »
آوریل 25, 2017
1,150 بازدید
اخلاق فروش اخلاق بازاریابی چالشی ترین حوزه مورد بحث در اخلاق حرفه ای ، اخلاق بازاریابی است ، بازاریابی متهم به این است که مسلتزم دروغ ، تقلب ، بی عدالتی ، و بی توجهی به رفاه اجتماعی است . اما ازطرف دیگر بازاریابی برای کمک به اقتصاد تمام کشورهایی که به سطحی از توسعه یافتگی رسیده اند مفید است . لذا حذف بازاریابی پاسخ مناسبی به مشکلات اخلاق آن نیست . بلکه باید به دنبال تدوین و اجرای یک تئوری اخلاقی برای بازاریابی باشیم . این مقاله در پی آن است که هم دید کلی از جریانات اصلی اخلاق ...
ادامه متن »
آوریل 25, 2017
1,329 بازدید
نظریههای بازاریابی تقریبا هر ۱۰ سال تغییر میکنند، مگر اینکه شما «دیوید آگیلوی» باشید و نظرات شما برای مدتی طولانی نزدیک به یک قرن، قابل اتکا باشند. با اینکه بیش از ۱۵ سال از مرگ او میگذرد، ایدههای دیوید آگیلوی دربارهی بازاریابی، امروز به همان اندازه کاربرد دارند که در زمان تأسیس «آگیلوی و مادر» در ۱۹۴۸ سودمند بودند. او با سبک و سیاق «مَد مِن»گونهاش، زمانی «پرطرفدارترین مرد دنیای بازاریابی» بود. اما امروزه، شرکتها، توصیههای او را چندان جدی نمیگیرند (اغلب به دلیل مسائل مالی). در ادامه ۱۰ نکتهی بازاریابی، توصیههای یکی از بزرگترین مردان دنیای کسبوکار، همراه با ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2017
1,149 بازدید
هفت دستور جلب رضایت مشتریان دستور اول عیین و تبیین مأمورین شرکت در راستای منافع و خواسته های مشتری بسیاری از بازاریاب های ژاپنی بر این باورند که جلب رضایت مشتری، نخستین هدف مدیریت است. تبیین مأمورین شرکت در جهت تأمین منافع مشتری، یکی از مسئولیت ها و وظایف اصلی استراتژی های ژاپنی به شمار می آید. زیرا هم تاکتیک و روش ها و هم ترتیب اقدامات ناظر بر تحقیقات مأموریت و هدف های شرکت را استراتژی آن تعیین می کند. اگر مأموریت و هدف های شرکت ها در راستای مسائل مربوط به فروش و ارزش سهام تعیین و تعریف ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2017
1,231 بازدید
هویت برند: تعریف هویت برند،موضوع بسیار مهمی در مدیریت برند است،زیرا هرچه نام تجاری گسترش و تنوع یابد،مشتری نیز به این احساس بیشتر میگراید که با نام های تجاری مختلف،نه واحد روبرو است. اصطلاح هویت برند از اوایل دهه ی ۰۹۹۱ به موضوعی تبدیل شد که روز به روز علاقه ی اهالی دانشگاه را بیش از پیش به خود جلب کرد)۲۰۰۷ ,al et Borland، ۲۰۱۰ ,al et Dchernati(.آکر در سال ۱۹۹۰ موضوع هویت برند را مطرح میکند و ابعادی را معرفی میکند که هویت یک برند را به وجود می آورد. هویت برند بخش استراتژیکی است که شرکت و مشتریان ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2017
1,003 بازدید
شخصیت برند تلاش برای درک خود( برای نمونه پاسخ به این پرسش که “من که هستم”) یک جنبه ی اساسی از وضعیت انسانی است.برند این توانایی را دارد که هویت های آرمانی مصرف کننده را مجسم،اصلاح و منتقل کند.این فرایند از طریق اصطلاحی به نام شخصیت برند نمایان میشود.شخصیت برند همچون مفهومی که حاوی معانی سمبلیک است،به مصرف کنندگان کمک میکند تا به اهداف و پروژه ها هویت اساسی خود دست یابند.بنابر این شخصیت برند ویژگی منحصر به فردی است که از سوی مصرف کننده ادراک میشود و اصطلاحی منحصر به فرد و معتبر از تلاش ما برای معنا بخشی ...
ادامه متن »
آوریل 24, 2017
859 بازدید
مفهوم ارزش ویژه ی برند تعریف واژه نامه ی بین المللی بازاریابی از ارزش ویژه ی برند: ارزش ها،دارایی ها،سرمایه ها و ادراکات مربوط به یک محصول،خدمت یا ایده که به آن اختصاص می یابد و به وسیله سازنده آن محصول،خدمت یا ایده ترویج داده میشود.ارزش ویژه ی برند به اعهدات و مسیولیت هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق میشود. تعریف دیدگاه)مصرف کننده(محور از ارزش ویژه برند:ارزش ویژه برند،وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای براورده کردن و بالا بردن انتظاراتی است که مصرف کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده آل استفاده می کنند ...
ادامه متن »
آوریل 22, 2017
917 بازدید
وفاداری به برند: یکی از مهم ترین مسایلی که امروزه مدیران سازمان ها با آن مواجه اند،نحوه درک بهتری از رابطه بین مفاهیم برند و وفاداری مشتری است.وفاداری به برند میتواند از راه عملکرد بالاتر از انتظار خریدار به دست آید،به نحوی که خریدار از ارزشی که کسب کرده است،احساس شگفتی کند و آن ارزش را مافوق انتظارات خود تشخیص دهد.وفاداری به برند نقش به سزایی در ایجاد منافع بلند مدت برای شرکت ایفا میکند،زیرا مشتریان وفادار به برند شرکت نیاز به فعالیت های ترفیعی کم تری نسبت به دیگر مشتریان دارند. آن ها با کمال میل حاضرند مبلغ ...
ادامه متن »