Test2

برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

۲۴ اشتباه‏ ذهنی در تصمیم‌گیری مدیریتی

  بحران شرایط غیر عادی است که بر اثر عدم تعادل، سلامت سیستم با خطر جدی برای بقا مواجه می‌شود. چالش‌های اصلی امروز‏ کسب‌وکار بیشتر بر‏ موضوعات بحرانی تمرکز دارد‏ و‏ سازمان‌ها پیوسته باید آماده رویارویی با چنین پدیده‌هایی باشند که در صورت عدم پاسخ صحیح و مدیریت آنها باید‏ افول و حتی‏ شکست‏ را‏ انتظار داشته باشند. حل بحران صرف‌نظر از اینکه در چه صنعتی به فعالیت می‌پردازند، فرآیندهای مشخص و متمایزی نسبت به سازمان‌های دیگر دارد. این فرآیند عبارت است از: پیشگیری، آمادگی‏، جبران خسارت‏، استفاده از فرصت‌های موجود و بازگشت به وضعیت عادی‏ با صرف کمترین هزینه و ...

ادامه متن »

برندسازی و برندینگ

برندینگ   چکیده *این مقاله بر اساس ۵ مقاله علمی – پژوهشی انجام شده که هدف آن بررسی نیاز به مقوله برندینگ است.یک چهارچوب ذهنی درباره مفهوم برند و فرایند برندینگ و ارزش آن, خواستگاه برند, وفاداری مشتری و برندیگ عاطفی را ارائه می کند. *با مروری بر تحقیقات صورت گرفته, نیاز به برندینگ در بازاریابی امروزی و تاثیرات آن برای رقابت در بازار پر رقابت دنیای امروزی امری اجتناب ناپذیر نمود می کند. *روش تحقیق بر اساس مطالعات میدانی و کتابخانه ای بوده است.   واژگان کلیدی: برند, فرایند برندینگ, وفاداری  مشتری مقدمه *در دنیای رقابتی امروز بقا و ...

ادامه متن »

برندینگ Branding برندسازی

branding- برندسازی- ساخت برند

  برند چیست تاریخچه گونه های مختلف برند نکات مهم در طراحی برند مراحل طراحی برند تصویر برند وظایف برند وجوه برند انواع برند توسعه برند     عناوین نام گذاری محصول و انتخاب برند مراحل برند سازی روش های ارزش گذاری برند جشنواره انتخاب یکصد برند برتر ایران معیارهای ارزیابی برندهای خارجی در ایران ویژگی های نام های تجاری موفق چرا برند در فضای کسب‌وکار ایرانی از اهمیت منطبق یا در مقیاس منطقه‌ای برخوردار نیست؟ برای اهمیت یافتن برند به عنوان یک دارایی معنوی برای بنگاه‌های ایرانی باید چه تدابیری اتخاذ کرد. برند رهبری برند چیست   از دیدگاه ...

ادامه متن »

شناسایی و حل مشکلات سازمانی

  هفت تمرین برای یادگیری تغییر چارچوب مشکلات سازمانی شرکت شما در حل مشکلات چقدر خوب عمل می‏کند؟ مدیران تعدادی از شرکت‌هایی که اخیرا عملکرد آنها را بررسی کرده‏ام، در این موضوع بسیار خوب بوده‏اند و چیزی که من فهمیدم این است که آنها مشکلات را حل نمی‏کنند، بلکه آنها را کشف می‏کنند. نتایج نظرسنجی‏ از ۱۰۶ مدیر ارشد که شامل ۹۱شرکت خصوصی و دولتی در ۱۷ کشور مختلف می‏شد، نشان داد ۸۵ درصد آنها کاملا موافق بودند که سازمانشان در تشخیص مشکلات بد عمل می‏کند و ۸۷ درصد نیز موافق بودند که این تشخیص اشتباه هزینه‏های قابل توجهی برای ...

ادامه متن »

چیدمان صندلی های مذاکره

جلسه مذاکره

هنگامی‌که بحث از مذاکره پیش می‌آید، همگان به اصول و فنون مذاکره  می‌اندیشند، حال‌آنکه بخشی از این اصول مرتبط با تشریفات مذاکره و چیدمان وسایل است. یکی از این موارد نیز مرتبط محل استقرار کارکنان، پیرامون میز جلسه مذاکره (کنفرانس یا نشست کارکنان با ریاست سازمان) است. (دقت نمایید که از کلمه رئیس و نه مدیر استفاده می‌نماییم) محل نشستن فرد در پشت میز جلسه خود یک بیانیه سیاسی در مورد جایگاه و نقش فرد در فرایند گفتگو و اهمیت وی در جایگاه سازمانی خویش است. در قرون‌وسطی، مقام و اصالت خانوادگی هر فرد از محل نشستن وی در مجالس رسمی مشخص ...

ادامه متن »

فراهم کردن نیازهای مشتریان

ساخت آنچه مشتریان می‌خواهند تجارت الکترونیک به برهم زدن مدل‌های کسب‌وکار که مدت زمان زیادی از ایجادشان می‌گذرد، ادامه می‌دهد؛ مصرف‌کنندگان نیز کمتر در سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها خرید می‌کنند و بیشتر به سراغ فروشگاه‌های رفاه، ارزان فروش‌ها و خرید آنلاین می‌روند. در این مقاله با روش جدیدی که می‌تواند به شرکت‌های تولیدی کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده (CPG) کمک کند تا محصولات را با ویژگی‌ها، قیمت و بسته‌بندی مناسب ارائه دهند، آشنا شویم. شرکت‌های تولیدی کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده با مشکل بزرگی روبه‌رو هستند: آنها تقریبا هیچ ایده‌ای ندارند که کدام یک از محصولات جدیدشان در میان مصرف‌کنندگان، پرطرفدار خواهد شد. ...

ادامه متن »

تکنیک‌های حل مسائل مدیریت

  به‌عنوان مدیر یک سازمان یا شرکت و یا به‌عنوان رهبر یک تیم کاری، هم خود به مهارت‌ها و تکنیک‌های حل مساله نیاز دارید و هم باید آنها را به افراد زیرمجموعه خود آموزش دهید. تکنیک‌های حل مساله در چهار مقوله کلی طبقه بندی می‌شوند: تصویر، تحقیق، تطبیق و تجربه. در هر کدام از این مقولات از فرآیندهای فکری متفاوتی استفاده می‌شود؛ هرچند وجوه اشتراکی نیز در این میان وجود دارد. به‌عنوان مثال، هم تکنیک‌های تصویری و هم تکنیک‏های جست‏وجویی با فرآیندهای شهودی و درونی آغاز می‏شوند و با جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها پایان می‌پذیرند. در مقابل، تکنیک‌های اصلاحی ...

ادامه متن »

نیرویابی ، جذب و گزینش - استخدام

مدیریت منابع انسانی                  اهداف کلی: ۱-تعاریف و مفاهیم نیرو یابی جذب و گزینش ۲-ارتباط نیرو یابی و گزینش با سایر فعالیت های سازمانی ۳-شیوه گزینش کارکنان ۴-گام های گزینش کارکنان ۵- اصول و کاربرد آزمون های استخدامی ۶-انواع مصاحبه های استخدامی و کاربرد آن ۷-سیاست ها و استراتژی های نیرو یابی و گزینش ۸-معیارهای گزینش ۹-نقش مدیران منابع انسانی در گزینش   هدفهای رفتاری ۱-نیرویابی و گزینش را به درستی تعریف نمایید ۲-نحوه تعیین پست های خالی سازمانی را به خوبی تشریح نمایید. ۳-سیاست ها و استراتژی های نیرویابی و گزینش را به خوبی بیان نمایید ۴-شیوه های نیرو یابی ...

ادامه متن »

هوش سازمانی

}هوش سازمانی (هوش چندگانه ،هوش معنوی،هوش هیجانی،هوش فرهنگی ،هوش مصنوعی) } هوش سازمانی }فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها }فرآیند OI در سازمان‌ها و شرکت‌ها یک فرآیند پویا و تعاملی است. این فرآیند با یک سوال شروع می‌گردد و پاسخ‌های سئوالات در یک حلقه تکرار فراهم می‌شود. این پاسخ‌ها امکان تصمیم‌گیری برای مدیران را فراهم می‌کند. }مرحله برنامه ریزی و هدایت }مرحله اخذ اطلاعات از پایگاه اطلاعاتی }پردازش اطلاعات }آنالیز و تولید اطلاعات }جمع بندی }نتیجه گیری: }در شرایط فعلی در پاسخ به نیاز مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها، ضرورت ایجاد یک پلات‌فرم هوش سازمانی وجود دارد. این سازمان‌ها و شرکت‌ها ...

ادامه متن »

افزایش بازدهی کارمندان و کارکنان شرکت

اگر مدیر یک موسسه هستید و تصمیم دارید برنامه درستی در مورد شرح وظایف و میزان بازدهی ترسیم کنید و یا اگر قرار است به عنوان کارمند در یک شرکت مشغول به کار شوید، لازم است بدانید برای انجام بهتر امور علاوه بر تخصص و سابقه کاری، نیاز است که بین حجم وظایف و ساعات کار نیز تناسبی برقرار باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که کار سنگین انجام می دهند یا ساعات کاری طولانی مدتی دارند، علاوه بر درگیری های ذهنی دچار اختلالات و کمبود خواب و در نتیجه کم کاری در شغلشان در بلندمدت می شوند. در واقع ...

ادامه متن »