ژانویه 20, 2017
2,298 بازدید
با مشتری خود همچون دارایی که هرروز بر قیمت آن افزوده میشود رفتار کنید تام پیترز مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر تجزیه و تحلیل بازار تجاری و رفتار خریدار تجاری منظور از خرید سازمانی چیست ؟ وبستر و وایند خرید سازمانی را این چنین تعریف کرده اند: خرید سازمانی فرایند تصمیم گیری است که سازمان های رسمی به وسیله آن ،نیاز به خرید کالا و خدمات را به وجود آورده و آنگاه به تشخیص ، ارزیابی و انتخاب بین نام های تجاری و فروشنده اقدام میکنند. بازار تجاری و مقایسه آن با ...
ادامه متن »
ژانویه 20, 2017
3,919 بازدید
تجزیه و تحلیل بازار مصرف کننده و رفتار خریدار یک ضرب المثل قدیمی اسپانیایی می گوید : اگر می خواهید یک گاو باز باشید، اول باید یاد بگیرید چگونه یک گاو باشید. هرگز شخصی را به درستی نخواهید شناخت مگر اینکه به مسائل از زاویه دید او بنگرید به عبارت دیگردر جلد او رفته و دراو خوب گردش کنید. هدف بـازاریابی تامین و برآورده ساختن نیاز ها و خواسته های مشتـریان مورد نظر است.حوزه رفتـار مصرف کننده به بررسی نحوه انتخاب ،خرید،استفاده و مصرف کالاها ،خدمات، ایدها یا تجربیات از سوی افراد ،گرو ها سازمانها برای ...
ادامه متن »
ژانویه 20, 2017
1,084 بازدید
رفتار مصرف کننده ویژگی های رهبران عقیده Opinion Leaders آمیختگی و درگیری ذهنی طولانی مدت (در مقایسه با سایر افراد گروه) با رده خاص یک محصول نسبت به سایر افراد یک گروه اجتماعی تر بیش از سایر افراد در معرض تماس با رسانه های مرتبط داشتن تخصص ویژگی های مصرف کنندگان خبرۀ بازار (Market Maven) پاسخ دهی به درخواست اطلاعات بحث و تبادل نظر با دیگران در بازار در مورد ویژگی های محصولات و بازارها دسترسی به اطلاعات در مورد دامنه وسیعی از محصولات و خدمات و نوع مراکز خرید عدم تفاوت از نظر ویژگی های جمعیتی (سن، و …) ...
ادامه متن »
ژانویه 18, 2017
1,222 بازدید
بازاریابی داخلی چند سال پیش برای اولین بار بهعنوان یک مفهوم مطرح شد، اما زمانی که نظرات جدید به میان آمد، از واژگان کسبوکار کنار گذاشته شد اما در حال حاضر به نظر میرسد که بار دیگر صحبت از بازاریابی داخلی در میان است. بازاریابی داخلی دقیقا چیست و چرا از اهمیت ویژهای برخوردار است؟ پیش از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است اصطلاح بازاریابی را تعریف کنیم. در سال ۱۹۷۶، موسسه خبرگان بازاریابی، فرآیند بازاریابی را این گونه تعریف کرد: شناسایی، پیشبینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان بهطور سودمندانه. اگرچه این روزها از کلمه بازاریابی به صورت گستردهای ...
ادامه متن »
ژانویه 18, 2017
2,196 بازدید
علی خویه …. در حال راه اندازی و استقرار یک شرکت پخش گرم و مویرگی.
ادامه متن »
ژانویه 18, 2017
914 بازدید
سرمایهگذاری در حوزه املاک و مستغلات از جمله واحدهای مسکونی، زمین، ویلا و… یکی از متداولترین نوع سرمایهگذاری از سالهای قبل بوده و هست. اغلب افراد اولین فکری که درباره سرمایههای مازاد خود بعد از تامین نیازهای ضروری اولیهشان میکنند، استفاده از این سرمایهها برای خرید خانه دوم، زمین یا ویلا است تا از این طریق بتوانند با حفظ ارزش سرمایهشان، با پیشرفت قیمتها و پا به پای تورم از ارزش افزوده قابل توجهی برخوردار شوند. در این میان، هرچند سرمایهگذاری در بازار ملک به خصوص بازار مسکن، سرمایهگذاری ایمنتر و کمریسکتری نسبت به سایر بازارهای سرمایهای است، اما، در ...
ادامه متن »
ژانویه 18, 2017
1,575 بازدید
مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر خط مشی های بازاریابی رهبران ،چالش گران دنباله روها وپرکنندگان خلاء بازار به اعتقاد موسسه آرتورلیتل یک شرکت دربازارهدف دریکی ازجایگاههای رقابتی شش گانه زیر قراردارد ۱- مسلط : رفتار سایر رقبا را نیز کنترل می کند. ۲- قوی و قهار: بدون توجه به رقبا جایگاهش را حفظ میکند. ۳- مساعد: ازموقعیتی بالاترازحد متوسط برخوردار است. ۴- قابل مدافعه:ازموقعیتی پایین ترازحدمتوسط برخوردار است ۵- ضعیف: یاباید وضعیت را بهبود دهد یا ازصحنه خارج شود. ۶- رفتنی: فرصتی برای بهبودنیست وبایدازصحنه خارج شود. ساختار فرضی بازار خط مشی های رهبر بازار ...
ادامه متن »
ژانویه 17, 2017
696 بازدید
اصول مدیریت کیفیت پیش گفتار جهان امروز جهان اندیشه برمبنای کیفیت است. ملت و دولتی که از توسعه اندیشه و دانایی و به ویژه توسعه مدیریت کیفیت در گستره اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریت جامعه بهره مند می شود، بدون تردید همای سعادت را بر شانه های خود می بیند. مدیریت کیفیت فراگیر فلسفه (TQM) تاکید بر دیدگاهی سیستماتیک، منسجم، باثبات و فراگیر سازمانی دارد و دامنه شمول آن بسیار وسیع است. معرفی راه مستقیمی برای بقا، پیشرفت و تلاشی منسجم و فراگیر است. مدیریت: افراد ارشد اجرایی به طور کامل، متعهد و پایبند به اجرا هستند کیفیت: ...
ادامه متن »
ژانویه 17, 2017
964 بازدید
سالهای زیادی است که از سوی مراکز آکادمیک کشور مهارتهای مدیریت در ایران به شکل ثابت و دست نخوردهای تعریف میشود – آن هم بهصورت کلی – و گویا قرار نیست به مصداقهای عینی آن اشارهای شود. در این تعریف سنتی، مهارتهای مورد نیاز مدیران در سه گروه کلی فنی، انسانی و ادراکی به شکل کلان تعریف شده است؛ مهارت فنی شامل دانش و توانایی در انجام دادن وظایف و مسوولیتهای خاص، مهارت انسانی در داشتن توانایی و قدرت تشخیص در زمینه ایجاد محیط تفاهم و همکاری و اداره افراد و مهارت ادراکی به توانایی درک پیچیدگیهای کل سازمان و ...
ادامه متن »
ژانویه 16, 2017
966 بازدید
یکی از بزرگترین مشکلات کسبوکارهای بنگاه به بنگاه یا B2B پیشبینی آینده است و برای اینکه بتوانند آینده را به درستی پیشبینی کنند، باید با تمامی گرایشها و تحولات عرصه کسبوکار همگام باشند. در اینجا به حوزههایی خواهیم پرداخت که تمرکز بر آنها در سال ۲۰۱۶، بیشترین سوددهی را برای سازمانهای B2B به دنبال داشته است و در سال ۲۰۱۷ نیز نباید از آنها غافل شد. ۱) تولید لید (Lead generation) در حوزه بازاریابی، تولید لید به معنای شناسایی و جلب مشتریان احتمالی یک محصول یا خدمات است. به این منظور شما اطلاعات مربوط به مشتریان احتمالی خود را ...
ادامه متن »