نوامبر 19, 2016
654 بازدید
هرچند امروزه بر مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) تاکید زیادی صورت میگیرد، عده کمی از سازمانها واقعا آموختهاند که چگونه این مقوله را به درستی مدیریت کنند. صرفنظر از اینکه یک شرکت خصوصی، یک بنگاه خیریه یا یک سازمان دولتی هستید، احتمال آن وجود دارد که رویکرد شما به مدیریت ارتباط با مشتریان در یک سطح گسترده سیستمی در استفاده از یک نرمافزار CRM خلاصه شود؛ هرچند اتکای صرف به این نرمافزارها تاثیر اندکی در ایجاد ارتباطات حقیقی با مشتریان دارد. بهعنوان یک مشاور، دهها نمونه از پیادهسازی سیستمهای ارتباط با مشتریان را در طیف گستردهای از سازمانها شاهد بودهام ...
ادامه متن »
نوامبر 19, 2016
970 بازدید
مترجم: فریبا ولیزاده تغییر موضع از نقشهای مهارتی و تخصصی به موقعیتهای رهبری در سازمان نه تنها شامل تغییر در نوع مسوولیتهای فردی است، بلکه منجر به تکامل ارزشهای فردی و بهبود احساسات افراد میشود. با پروفسور هرمینیا ایبارا از موسسه INSEAD در این خصوص گفتوگو داشتهایم. از نظر شما تعریف رهبر سازمانی چیست؟ من رهبری سازمانی را از نظر رفتاری تعریف میکنم. رهبر سازمانی شخصی است که توان هدایت گروهی را دارد و از عهده بسیج آنها به سوی هدفی خاص برمیآید. مهمترین ویژگی مشترک این افراد تفکر استراتژیک و توانایی تاثیرگذاری بر دیگران است. از نظر نگرشی میتوان ...
ادامه متن »
نوامبر 19, 2016
946 بازدید
تجربه نشان داده که تزریق عشق و محبت به محیط کار و ایجاد یک محیط کار دوستانه و گرم تا چه حد میتواند به بهبود عملکرد کارکنان و تقویت روحیه تیمی و سازمانی در آنها کمک کند. اگر مدیران و رهبران سازمانهای کوچک و بزرگ با رویکردی باز و پذیرنده با پیشنهادهای کارکنانشان برخورد کنند، آنها نیز نسبت به این حسن نیت واکنش مثبت نشان میدهند و با تمام ارکان سازمان احساس راحتی و خودمانی بودن میکنند و همین رویکرد را در زمان برقراری ارتباط با همدیگر نیز در پیش میگیرند. یکی از آرزوها و ایدهآلهای اغلب کارکنان شاغل در ...
ادامه متن »
نوامبر 19, 2016
1,246 بازدید
در سال های پایانی ۱۹۴۰ کارایی تولید عامل ضروری برای دستیابی به حفظ عملکرد خوب در عملیات تجاری موفق در بازار محسوب می شد . در دهه ۱۹۵۰ محققان بازاریابی این بحث را مطرح کردند که شرکت ها باید توجه بیشتری به نیازها و خواسته های مشتریان داشته باشند و این راهکار بنیادی اغلب به عنوان مفهوم بازاریابی شناخته شد که یکی از مشهورترین ومهمترین دیدگاه هایی است که در آثار بازاریابی تاکنون پدیدار شده است. Mckitterick عنوان می کند: مهم ترین وظیفه و مهارت بازاریابی این نیست که مشتری را به انجام عملی که در راستای منفعت شرکت است ...
ادامه متن »
نوامبر 17, 2016
1,253 بازدید
فروشندگی حرفهای ، امری ضروری و مایه حیات هر شرکتی است که از طریق فروش و فروشندگی ، کسب درامد مینماید. فروشندگی حرفهای موجب موفق شرکت خواهد شد اگر فروشندگان سازمان نه فقط در حرف بلکه در عمل نیز حرفهای باشند. اما چگونه باید عمل یک فروشنده را مورد قضاوت قرارداد ؟ چگونه میتوان یک فروشنده را حرفهای و یا یک نیروی فروش متوسط یا ضعیف نامید ؟ شش خصیصه یک فروشنده حرفهای ۱- آگاهی از مشخصات محصولات یکی از مشکلاتی که در بسیاری از شرکتها در زمان آموزش فروشندگی حرفهای و یا مشاوره فروش با آن مواجه ...
ادامه متن »
نوامبر 12, 2016
1,368 بازدید
در معمایی آمده بود که آن چیست که میجوید ولی قورت نمیدهید؟ و پاسخ هم روشن است. آدامس. در خبرها نیز آمده بود که ایرانیها بیشترین میزان آدامس را در جهان مصرف میکنند. آمارهای موجود نشان میدهد که سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان، بله ۵۰۰ میلیارد تومان آدامس مصرف میکنیم که بیش از ۸۰ درصد آن از محل واردات تامین میشود. یعنی گردش مالی محصول جویدنی که قورت دادنی هم نیست (آدامس) تقریبا معادل ۱۴۰ میلیون دلار (با نرخ تقریبی دلار ۳۵۰۰ تومان) است. آشنایی با این آمارها قطعا درک بهتری از وضعیت کالایی که به ظاهر دیده نمیشود، خواهد داد. ...
ادامه متن »
نوامبر 11, 2016
931 بازدید
موانع رشد بازاریابی و مدیریت بازار در شرکتهای ایرانی در یادداشت قبلی جایگاه بازاریابی و مدیریت بازار در صنایع، مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط جهان امروز به دلیل تغییرات مداوم شرایط محیطی (اقتصادی، اجنماعی، فرهنگی و…) جوامع و افزایش روزافزون رقابت میان تولیدکنندگان، فلسفه و دیدگاه حاکم بر فعالیتهای بازاریابی شرکتها تغییر یافته و تولیدکنندگان امروزی اگر به ندای مصرفکننده عصراطلاعات پاسخ مثبت ندهند، از گردونه رقابت خارج خواهند شد و اصولاٌ نقطه آغاز هر فعالیت اقتصادی نیاز و خواسته مصرفکنندگان است، نه سلیقه و خواسته تولیدکنندگان. بدیهی است برای ارتقای جایگاه فعالیتهای ...
ادامه متن »
نوامبر 11, 2016
678 بازدید
علم مدیریت برای مشاهده و تجزیه و تحلیل سازمانها از شیوهای بهره میگیرد که به تئوری سازمان معروف است . یکی از مفاهیم مورد بحث در تئوری سازمان ساختار سازمانی است. ساختار سازمانی که به طور معمول در نمودار سازمانی نمود و ظهور مییابد نمادی از کل فعالیتها و فرآیندهای سازمان است. در تعریف ساختار سازمانی به ۳ رکن اصلی اشاره میشود که عبارتند از: تعیین روابط رسمی گزارشگری که نشاندهنده سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل و نظارت مدیران است، تعیین افرادی که در دوایر کار میکنند و نهایتا سیستمهایی که به وسیله دوایر هماهنگ و یکپارچه میشوند. ساختار ...
ادامه متن »
نوامبر 11, 2016
691 بازدید
فروش کالاها و خدمات در خارج تا حدود زیادی شبیه فروش آنها در داخل کشور است. البته در بسیاری از موارد، باید تغییرات کوچکی نیز اعمال شود. شما میتوانید با کسب تجربه با این تفاوتها آشنا شوید، اما بهتر است پیش از آغاز کار صادرات با برخی از مشکلات احتمالی آشنا شوید. مسافرت و اقامت: هزینه مسافرت به خارج از کشور و هزینههای ضروری غذا و اقامت معمولا برای یک کسب و کار کوچک بالا است. بنابراین بهتر است با صرف وقت ارزانترین پروازها و هتلها را پیدا کنید. هزینههای مسافرت به بعضی کشورها پایینتر است.شاید لازم باشد چنین کشوری ...
ادامه متن »
نوامبر 11, 2016
693 بازدید
فیلیپ کاتلر مترجمان: یاسر ملایی*، میثمهاشمخانی** متن پیشرو، دوازدهمین قسمت از ترجمه کتاب پرفروش «Up & Out Of Poverty» میباشد؛ کتابی که توسط «فیلیپ کاتلر» (Philip Kotler) تالیف و در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است. «فیلیپ کاتلر» بدون تردید مطرحترین چهره آکادمیک فعلی دنیا در حوزه مدیریت بازاریابی (Marketing Management) محسوب میشود. «کاتلر» با تالیف چندین متن درسی معتبر در زمینه دانش بازاریابی، جزو مشهورترین و معتبرترین نامها برای اکثریت قاطع از دانشجویان مدیریت و اقتصاد در سراسر دنیا به حساب میآید. کاتلر علاوه بر تالیف کتابها و مقالات متعدد در حوزههای مرسوم بازاریابی (بازاریابی اقتصادی)، مباحثی را نیز در ...
ادامه متن »