تدریس مدیریت بازاریابی
تدریس مدیریت بازاریابی در دانشگاه تهران دانشجویان ارشد و دکتری مدرس: علی خویه ۱۸سال تجربه ی اجرایی موفق مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی
ادامه متن »تدریس مدیریت بازاریابی در دانشگاه تهران دانشجویان ارشد و دکتری مدرس: علی خویه ۱۸سال تجربه ی اجرایی موفق مولف و مترجم ۱۲ عنوان کتاب تخصصی
ادامه متن »سوال پرسیدن بهتر از حرف زدن است در هر مذاکرهای، ما معمولاً دوست داریم زیاد حرف بزنیم. خواستههای خودمان را بگوییم. استدلالهای خودمان را مطرح کنیم. گلهها و شکایتهایمان از طرف مقابل را بگوییم و به هر حال، به هر شیوهای، از همان وقت کوتاه گفتگو هم برای مطرح کردن بیشتر و بهتر خودمان و افکارمان استفاده کنیم. واقعیت این است که «خوب گوش دادن» برای انسانها، سختتر از «خوب حرفزدن» است. کسی که گوش میدهد، باید تمام ذهن خود را متمرکز کند، باید تلاش کند کمتر قضاوت کند و بیشتر شنونده باشد و کارهای سخت دیگری که عادت بسیاری ...
ادامه متن »اصول مذاکره: چند توصیه برای مذاکره موفق (قسمت ۱) در سمینار پیامها در مذاکره، با هدف یکسانسازی سطح اطلاعات اولیه شرکتکنندگان، مجموعهای از قوانین اولیه مذاکره، در قالب جزوهای مکتوب، به شرکتکنندگان ارائه شد که در اینجا برای کاربران متمم ارائه میشود. بخشهای مختلفی از این نوشته، تا کنون در قالب «قوانین مذاکره» در مجله موفقیت منتشر شده است. قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که هیچ قانون مطلقی در مذاکره وجود ندارد. به عبارتی باید به یاد داشته باشیم که تمام قوانین مذاکره قوانین «مرتبه دو» هستند. به معنای اینکه مطلق نیستند اما در مجموع رعایت ...
ادامه متن »افزودن نظر ۲۶ بازدید ۴ گام اصلی تحقیقات بازاریابی شکست در مورد استارتآپ ها امری و رایج و معمول است. عموما از هر ۱۰ استارتآپ ۹ تای آنها شکست می خورند. در واقع ۴۲ درصد شکست ها به این خاطر بوده که کسی محصول ساخته شده توسط آنها را نمی خریده است. به همین خاطر ما تاکید داریم پیش از ارائه محصول یا خدمت، حتما تحقیقات بازار را انجام دهید و فارغ از اینکه ایده شما چقدر خوب است دریابید که آیا کسی برای این برنامه و طرح شما اهمیتی قائل می شود یا نه. به همین دلیل در این ...
ادامه متن »آخرین ترفند بازاریابی این مقاله موضوع بسته بندی را مورد بررسی قرار می دهد. تاریخچه و سابقه بسته بندی، ویژگی های بسته بندی مطلوب، طراحی بسته بندی، ابعاد هویتمندی، اجزا و حفاظت و دسترسی، مقرون به صرفه، طراحی گرافیکی بسته بندی، رنگ، فرم و طراحی خط مطالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره می شود. ۱- مقدمه بسته بندی چهره کالاست. در یک تقسیم بندى کلى، سه سطح اصلى مى توان براى هر کالا در نظر گرفت. اول خود کالا که خدمات مشکل گشا یا فواید اساسى آن را هنگام خرید انتظار دارند. شالوده کالا پاسخ به این ...
ادامه متن »چگونه اعتبار برند خود را افزایش دهیم؟ برندهای فعال در فضای آنلاین سریع به عرصه وارد می شوند اما تا مدت زیادی با عدم اقبال و بی اعتمادی کاربران رو به رو هستند. کاربران به سختی به برندهای جدید اعتماد میکنند و همین امر کار را برای کسب و کارهای آنلاین سخت می کند. کسب اعتماد کاربر در فضای مجازی برای هر کسب و کاری بسیار مهم و اساسی است. اما چگونه می توان اعتبار برند را افزایش داد و اعتماد کاربران را جلب کرد؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید: ۱-داشتن نشان از طرف شرکتی دیگر داشتن جایزه ...
ادامه متن »راه های کاهش هزینه ها بدون اخراج کارکنان در دوران رکود کسب و کار و کاهش درآمد های بسیاری از کسب و کار ها به دنبال کاهش هزینه ها از طریق اخراج کارمندان و کاهش نیروی کار می روند. اتفاقی که باعث می شود کارمندان از نبود امنیت شغلی در هراس باشند و فضای بی اعتمادی در میان کارکنان تان ایجاد شود. علاوه بر این از دست دادن کارمندان قدیمی و ارزشمند به خاطر کمبود درآمد مقطعی و موقت ضرر های زیادی برای سازمان به همراه دارد. اما قبل از اخراج کردن کارکنان خود به این فکر کنید که با ...
ادامه متن »مدیریت منابع سازمانی یا ERP کوتاه شده عبارت Enterprise Resource Planning می باشد. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد یکپارچه کردن منابع در سازمان و مدیریت صحیح منابع به کمک ابزار ERP در سازمان آمده است. در گذشته بسیاری از فعالیت های زنجیره تأمین به طور سنتی با کاغذ، تلفن و فکس انجام می شد، که بسیار ناکارآمد، پر هزینه، کند و پر خطا بود. بنابراین زمانی که استفاده از کامپیوتر در کسب و کار آغاز شد بسیاری از افراد خواستار خودکارسازی فرآیند های زنجیره ی تأمین شدند. تعریف ERP تعاریف بسیار زیادی برای ERP ارایه شده است از جمله : انجمن ...
ادامه متن »این مقاله روش مصاحبه استخدامی را شرح میدهد. هدف از مصاحبه استخدامی، اقدامات قبل از مصاحبه استخدامی اقدامات در طول مدت مصاحبه، نحوه مصاحبه استخدامی، مصاحبه از پیش طراحی شده، مصاحبه باز، مصاحبه ترکیبی، مصاحبه بصورت میزگرد یا گروهی، مصاحبه تنش، ارزیابی داوطلب و ارزیابی مصاحبه از جمله مباحث این مقاله هستند. ۱- مقدمه اغلب مدیران با گزینش افراد نامناسب برای تصدی موقعیتهای شغلی، روبرو بودهاند. این انتخاب نادرست باعث میگردد تا اولاً زمان و انرژی سازمان در طول فرآیند استخدام و آموزش هدر رود، ثانیاً سرمایهگذاریهای مستقیم و غیر مستقیم بعدی بر روی مستخدم جدید همگی بر باد داده ...
ادامه متن »مذاکره مهم ترین و رایج ترین وسیله برقراری ارتباط بین انسان هاست. انسان موجودی است اجتماعی. لازمه زندگی اجتماعی داشتن ارتباط و زیستن با دیگران است. علت نیاز به ارتباط و زیستن با دیگران این است که تمام نیازهای انسان، اعم از مادی و معنوی، خارج از وجود وی، برای بقای نسل، ادامه حیات، امنیت، تامین معاش، آسایش زندگی، رفاه اقتصادی، افزایش آگاهی، رفاه اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی و برخورداری از دستاوردهای ناشی از کار، تخصص و پیشرفت های علمی و تکنولوژی دیگران به وسیله اشخاص دیگر تامین و برطرف می شود. این نوع زندگی از کوچک ترین واحد ...
ادامه متن »