آگوست 28, 2016
878 بازدید
در شرکتهای بزرگ فرصت شغلی برای مدیران مالی زیاد وجود دارد. اما خبر بد این است که مدیران مالی در این شرکتها معمولا زیاد دوام نمیآورند. این جابهجایی در شرکتهای کوچکتر چندان معضل بزرگی نیست. وقتی شرکت مهندسی و تولید پرینترهای سهبعدی ۳D Systems در نوامبر ۲۰۱۴ اعلام کرد که مفتخر است تد هال را به عنوان مدیر مالی جدید خود استخدام کرده، به نظر میرسید با توجه به تجربه هال در شرکتهایی مانند سیسکو، انقلابی رخ دهد. اما ۶ ماه بعد از پیوستن تد هال، سهام شرکت ۳D Systems بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت. مطبوعات روز ۱۵ ...
ادامه متن »
آگوست 28, 2016
669 بازدید
معرفی مراکز ارتباط با مشتریان بانکی مرکز تماس طبق تعریفی ساده عبارت است از سیستمی تعاملی که امکانات متنوعی را برای برقراری ارتباط بین ارائهکننده خدمت و مشتریان، امکانپذیر میسازد. نوع کلاسیک مراکز ارتباط با مشتریان، مرکز تلفن است که در آن مجموعهای از نمایندگان با استفاده از تلفن به ارائه خدمت به مشتریان مشغول اند. امروزه با پیشرفتهای تکنولوژیک، علاوه بر تلفن، ابزار ارتباطی متنوعتری نظیر پستهای الکترونیکی و اینترنت نیز به این عرصه وارد شدهاند. هدف از تشکیل مراکز ارتباط با مشتریان: با مطالعه اهداف مطرح شده در مراکز ارتباط با مشتریان بانکی میتوان این اهداف را در ...
ادامه متن »
آگوست 28, 2016
793 بازدید
«نوآوران موفق از مشتریان و ارباب رجوع نمیخواهند که چیزی یا کاری متفاوت انجام دهند، بلکه از آنها درخواست میکنند تا شخصی متفاوت باشند». آیا این مشتریان هستند که نوآوریها را میپذیرند یا اینکه نوآوریها خود محرک پذیرش در مصرفکنندگان هستند؟ این پرسشی است که سال گذشته در یکی از مقالات FastCompany به آن پرداخته شد. بنا بر نقل قول ذکر شده، مقاله استدلال میکند که نوآوریها مصرفکنندگان را به یافتن روشهای جدید تفکر و انجام کارها وامیدارند. ادعای Schrage قانعکننده است، اما پرسشی که در این میان مطرح میشود این است که: سازمانها با نوآوریهایی که مصرفکننده ناآگاه را ...
ادامه متن »
آگوست 28, 2016
924 بازدید
صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که بسیار وابسته به جذب کمی مشتریان است و تعدد مشتریان میتواند سهم بازار هر موسسه گردشگری را افزایش دهد. از همینرو است که موسسات گردشگری در گردآوری بانکهای اطلاعاتی مختلف کوشش و سعی میکنند ظرفیت بیشتری از افراد را (البته در حوزه بازار هدف خود) در معرض فعالیتهای بازاریابی خود قرار دهند. این موسسات پس از جمعآوری اطلاعات (که در مرحله اول و در مرحله ابتدایی میتواند اسامی کل جمعیت یک شهر باشد!) آنها را بهینهسازی میکنند و در دستهبندیهای مختلف جایگذاری میکنند. این دستهبندی به واحد بازاریابی کمک میکند تا با موقعیت ...
ادامه متن »
آگوست 28, 2016
668 بازدید
اگر یک شرکت تمایل دارد که از طریق نام تجاری خود ارتباط عمیق و معناداری با مشتریان خود پیدا کند، ناگزیر است در جستوجوی نقاط مشترک، تمایلات و علایق واحد با آنها باشد. نام تجاری باید قادر باشد قلب و روح مخاطب خود را تسخیر کند. در دنیای امروز که بازارهای آن مملو از محصولاتی است که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند خلق شخصیت مناسب برای یک نام تجاری، میتواند تمایز چشمگیری را ایجاد کند. برای تحقق این امر و خلق نام تجاری که در اذهان ماندگار شود باید به جستوجو و بررسی پرداخت، شناسایی زمینههای مشترک ...
ادامه متن »
آگوست 28, 2016
682 بازدید
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچهسازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست. این اطلاعات میتواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیتهای بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار میدهد تا فرصتهای بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند. بر خلاف تصور، CRM تنها یک ...
ادامه متن »
آگوست 27, 2016
960 بازدید
دامنه وظایف مدیریت ورزشی و نمایندگیهای بازاریابی بسیار گسترده است و انجام حیطههای زیر در امر بازاریابی بسیار تاثیرگذار است. مدیریت و نمایندگی از سوی مشتریان، بازاریابی و تایید محصول، برگزاری و توسعه رویدادها، مدیریت و بازاریابی رویدادها، نمایندگی ملک و اقدام جهت گرفتن امتیاز، توسعه و تولید تلویزیونی، پاسخ به درخواست حمایت و مشاوره، خدمات میهماننوازی، اجرای برنامههای اجتماعی و مردمی، تحقیق و ارزیابی و برنامهریزی و مدیریت مالی. مدیریت و نمایندگی مشتریان شامل شرکت در مباحثههای مربوط به عقد قراردادها و تصمیمگیری پیرامون اقدامات بازاریابی، برای اداره درآمدهای حقیقی و حقوقی مشتریان است. بازاریابی برای مشتریان شبیه به ...
ادامه متن »
آگوست 27, 2016
2,115 بازدید
بخش دوم پایانی خرید محصول را برای مشتریان دشوار کنید. هر چقدر کالای لوکس دسترسی کمتری داشته باشد، میل برای خرید آن بیشتر خواهد بود. یکی از عوامل بسیار مهم در مورد تجربه خرید کالای لوکس زمانی است که صرف جستوجو برای آن و در انتظار ماندن برای خرید آن و گاه تحویل آن میشود. این عامل در بازاریابی سنتی بیمعنی است. برای تقویت میل خرید در مشتریان، برندهای لوکس باید موانعی بر سر راه مشتریان برای خرید محصول خود ایجاد کنند. این موانع میتواند مالی، فرهنگی و زمانی باشد. برندهای تولیدکننده کالای لوکس باید بتوانند به درستی از استراتژی ...
ادامه متن »
آگوست 27, 2016
856 بازدید
گارتنر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را یک استراتژی کسبوکار معرفی میکند که سبب افزایش فروش، افزایش سود و رضایتمندی مشتری میشود. مدیریت ارتباط با مشتری، سیستمی جهت گردآوری و یکپارچهسازی اطلاعات و فرآیندهای مرتبط با مشتریان به منظور تجزیه و تحلیل و بهره برداری موثر و هدفمند از آنهاست. این اطلاعات میتواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، نیازها و حساسیتهای بازار، رقبا و مشتریان باشد. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را در اختیار سازمان قرار میدهد تا فرصتهای بالقوه را در ارتباط با مشتریان به منبع درآمد تبدیل کند. بر خلاف تصور، CRM تنها یک ...
ادامه متن »
آگوست 27, 2016
1,003 بازدید
داشتن ارتباط نزدیک با مشتری برای فروشندگان دیگر دانش محسوب نمیشود، بلکه نوعی امتیاز به شمار میرود و این بدین معنا است که مشتری واقعا احساس کند اهمیت دارد، به خوبی درکش میکنند و نیازهایش قابل پیشبینی است. حتی اگر تولیدکننده تختخواب باشید سعی کنید ارتباط نزدیکی با مشتریان خود برقرار کنید. آیا به عنوان یک تولیدکننده از سلایق مشتریان خود با خبر هستید؟ برای مثال میدانید، مشتری چه نوع تشکی را میپسندد؟ سفت یا نرم؟ اندازه بزرگ یا متوسط؟ به منظور بهبود ارتباط و حفظ رابطه طولانی و نزدیک با مشتری، داشتن اطلاع دقیق از علایق و عادات مشتریان ...
ادامه متن »