آگوست 20, 2016
1,039 بازدید
برنامهٔ وفاداری مشتریان، روشی در بازاریابی هست که موجب ارتقاء شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری میشود و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی میشود. برنامه وفاداری مشتریان سالهاست که به یکی از روشهای ثابت و پرکابرد جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آوردهاند. تعریفبرنامهٔ وفاداری مشتریان وفاداری واژهای مثبت است. وفاداری، اصولاً دو طرفه و مبتنی برهمکاری است. در بیشتر موارد وفاداری به مردم، شرکتها، و محصولات نسبت داده میشود. ولی وقتی که وفاداری در رابطه با مشتری مطرح میشود، تعریف سنتی، ...
ادامه متن »
آگوست 20, 2016
1,177 بازدید
“آمیخته بازاریابی” آمیخته یا آمیزه بازاریابی را ترکیبی از عوامل قابل کنترلی می دانند که شرکتها می توانند با تعدیل هر یک از آنان، شناوری لازم در امر سودآوری، رضایتمندی مشتریان و رقابت پذیری در دنیای رقابتی امروز را ایجاد نمایند. در نتیجه هنرمندی ما در ترسیم تابلوی نقاشی ارزشمندی از آمیخته رنگ های بازاریابی، می تواند زیستنی سربلندانه را به شرکت ما ارمغان بخشد. حال سوال آن است که آیا آمیخته بازاریابی تنها به چهار عنصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع اتکا خواهد داشت؟ جواب مطمئنا خیر است. لاولاک در کتاب بازاریابی خدمات ثابت کرده است که روابط عمومی، ...
ادامه متن »
آگوست 20, 2016
928 بازدید
“تحقیقات بازاریابی” اگر ارزش تحقیق و تحقیق کردن را نمی دانید، این بخش جزوه را اصلا مطالعه نکنید. همگی شما فکر کرده اید که منظور من تحقیق در بازاریابی است، اما این طور نیست. چقدر در خود و محیط بیرونیتان تحقیق می کنید و این امر چقدر شما را به سمت انسان زیستن رهنمون ساخته است، جواب این سوال را بدهید و بعد وارد این بخش شوید. احتمالا پس از تاملی عمیق در مسئله پیشین، دیگر ارزش تحقیق و به چالش کشیدن خود و رفتارهایتان را درک کرده اید، حال به تعریفی از تحقیقات بازاریابی اشاره کنیم. تحقیقات بازاریابی را ...
ادامه متن »
آگوست 20, 2016
983 بازدید
“مبنای بخش بندی بازارهای مصرفی” Market segmentation تقسیم بندی بازار، ( Market segmentation) عبارت است از فرایند تقسیم بازارها به زیرمجموعههای مشخص، که در آنها، مشتریان دارای رفتارها و نیازهای یکسانی هستند و هر یک از این زیرمجموعهها را میتوان بهعنوان یک بازار هدف قلمداد کرد و با استراتژیهای مشخص به آنها دسترسی پیدا کرد. همچنین تقسیمبندی بازار، بهمعنای فرایند ارزیابی جذابیتهای هر بخش از بازار و گزینش یک یا چند بخش از این بازار (بازار هدف) با بالاترین درآمد بالقوه، بهعنوان مشتری یا مشتریان، نیز آمده است. در حقیقت، تقسیم بندی یا بخش بندی بازار، فرآیندی جهت تشخیص و مجزا کردن ...
ادامه متن »
آگوست 19, 2016
868 بازدید
کارآفرینی به شیوه آلمانی بررسی تجربه کشورهای موفق مانند آلمان و ترکیه نشان میدهد که ستون فقرات توسعه اقتصاد در این کشورها، حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط بوده است. مطابق بررسیها، الگوی حمایتی از بنگاههای مذکور در این کشورها به شکل نظاممند بوده و بیشتر برنامهها، بیش از آنکه به تامین مالی تمرکز داشته باشد، رفع دیگر چالشهای کسبوکار را نشانهگیری کرده است. همچنین حمایتهای مالی از بنگاهها در این کشورها به شکل نظاممند بوده تا اثربخشی این سیاستها افزایش یابد. در آلمان، از ۱۰ نهاد حمایتی برای حمایت از بنگاههای کشور، تنها دو مورد به حمایت نقدی میپردازند ...
ادامه متن »
آگوست 17, 2016
1,784 بازدید
سرفصل های دوره مهارت های توزیع و پخش و لجستیک مدرس: علی خویه تکنیک ها و مهارت های برخورد با مشتریان ناراضی تکنیک ها مهارت های تحویل اجناس به مشتریان مهارت های برخورد با مشتریان حین توزیع نکات مهم اخلاقی و رفتاری در لجستیک نکات مهم اخلاقی و رفتاری در حین توزیع و فروش محصولات به انواع مشتریان آشنایی با انواع مشتریان و شیوه برخورد با آنها مهارت های یک موزع حرفه ای مهارت های یک راننده حرفه ای در شرکت های پخش و توزیع مهارت های یک سرپرست توزیع و پخش و لجستیک آشنایی با تکنیک های توزیع و ...
ادامه متن »
آگوست 16, 2016
1,074 بازدید
تحقیقات نشان میدهد که ارزشهای عاطفی پایدارتر از ارزشهای عملکردی است. در این خصوص استدلال میشود که در بخش خدمات، کلید طلایی برای یک نام تجاری پایدار و منحصر به فرد، مجموعه ای بی نظیر از ارزشهای عاطفی میباشد. این مقاله به بررسی ماهیت ارزشهای برند خدمات مالی میپردازد و نتیجه میگیرد که آنها بیشتر تمایل به تمرکز بر ارزشهای عملکردی ردهبندی دارند تا ارزشهای عاطفی برند. در این مقاله همچنین به عدم تجانس میان برداشت و درک اعضای تیم برند از ارزشهای نام تجاریشان و عدم تطابق با ارزشهای مورد پسند و حمایت برندشان اشاره میشود. کلمات کلیدی: ارزشهای ...
ادامه متن »
آگوست 16, 2016
886 بازدید
در تکوین استراتژی بازاریابی برای محصولات، یکی از مواردی که مدیران بازاریابی با آن مواجه خواهند بود برندینگ است. برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژیهای مدیریت محصول به شمار میرود. تولید یک محصول تحت یک نام تجاری، مستلزم یک سرمایهگذاری نسبتا بالا و بلندمدت است به طوری که برخی تولیدکنندگان ترجیح میدهند فقط تولید کرده و وظیفه برندینگ را به دیگران محول کنند. همان کاری که تولیدکنندگان تایوانی در مورد بسیاری از محصولات از قبیل پوشاک، کامپیوتر و لوازم خانگی الکترونیک طی دو دهه اخیر انجام دادهاند. عمده این سرمایهگذاری به بحثهای تبلیغات، پیشبرد و بستهبندی معطوف میگردد. اما ...
ادامه متن »
آگوست 16, 2016
1,120 بازدید
شاید تمام ما بارها و بارها از واژه برند استفاده کرده باشیم و یا در جاهای مختلف کلمه ‹‹ برند ›› را شنیده باشیم و شاید هم این واژه را به صورت نابجا و اشتباه مورد استفاده قرار داده و یا برای ما در جای نادرست و به غلط بکار برده باشند. یک برند همانطور که مشخص است فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه، نماد و یک الگوی گرافیکی است که نشانگر اهداف، برنامهها و خط مشیهای سازمانهاست. برندها نام یا نمادهایی هستند که با هدف فروش و معرفی کالاها و خدمات مورد استفاده قرار میگیرند و شکلدهنده ارتباطات ...
ادامه متن »
آگوست 16, 2016
827 بازدید
تاثیر تدوین استراتژی و برنامههای برندینگ در رشد بازار رستورانها، عصر سهشنبه در یک پنل تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش «دنیای اقتصاد» محمود مطلبی، دبیر این همایش با بیان این مطلب که کسبوکار در حوزه رستورانها و غذاخوریها تا حدود زیادی سنتی باقی مانده، گفت: «برخی حتی صنعت رستوران را جزو حوزه گردشگری نمیدانند؛ در حالیکه اگر توریست خارجی و حتی گردشگر داخلی در هتل یا شهری اقامت داشته باشد، حداقل روزی ۳ وعده به رستورانها مراجعه میکند. بنابراین لازم است بتوانیم به او آگاهی بدهیم که در ایران با چه استاندارد غذایی روبهرو میشود.» دکتر قاضی، فارغ ...
ادامه متن »