تاثیر تدوین استراتژی و برنامههای برندینگ در رشد بازار رستورانها، عصر سهشنبه در یک پنل تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش «دنیای اقتصاد» محمود مطلبی، دبیر این همایش با بیان این مطلب که کسبوکار در حوزه رستورانها و غذاخوریها تا حدود زیادی سنتی باقی مانده، گفت: «برخی حتی صنعت رستوران را جزو حوزه گردشگری نمیدانند؛ در حالیکه اگر توریست خارجی و حتی گردشگر داخلی در هتل یا شهری اقامت داشته باشد، حداقل روزی ۳ وعده به رستورانها مراجعه میکند. بنابراین لازم است بتوانیم به او آگاهی بدهیم که در ایران با چه استاندارد غذایی روبهرو میشود.» دکتر قاضی، فارغ ...
ادامه متن »چرا باید برندسازی کنیم؟
اسکات گودسان بنیانگذار شرکت strawberryfrog» و نویسنده کتاب Uprising»، در باره برندسازی در مراحل رشد کسبوکار راهکارهایی را برای شما بیان میکند: اگر نگاهی گذرا به دنیای امروز بیندازیم به آسانی متوجه دلایل اهمیت امروزه برندها نسبت به صد سال اخیر میشویم، برندهایی که روانشناسانه و علمی در کنار هم همانند یک علامت تجاری مخالف حضور دارند، محصولاتی که منحنی عمر دارند، برندهایی که عمرشان از محصولاتشان بالاتر است، برندهایی که یک کیفیت یکنواخت، اعتبار و تجربه را میرسانند، برندهایی که دارای ارزش هستند، اما چرا؟ لازم نیست راه دوری برویم زمانی که شرکت تاتا موتور هند، شرکت جگوار و ...
ادامه متن »بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی؛ آینده علم بازاریابی جهان بازاریابی عصبی یک علم جدید است که هدف آن کمک به بازاریابی و فروش محصولات با استفاده از علم عصبشناسی است. بازاریابی عصبی هماکنون در بعضی از مدارس مهم بازرگانی تدریس میشود و عصبشناسان به بسیاری از شرکتهای بزرگ تجاری خدمات مشاورهای میدهند. در دهه اخیر، واقعیتهای متعدد، تحقیقات قابل توجهی در زمینه گسترش فعالیتهای علمی و مدیریتی بازاریابی به وجود آورده است. اگرچه غالبا تحقیقات بازاریابی به طور خاص در کشورهای صنعتی صورت گرفته است، جاهایی که امکان کسب سرمایه برای گسترش تحقیقات در آن نواحی وجود داشته است. هماکنون آینده علم بازاریابی ...
ادامه متن »بازاریابی مدرن
بازاریابی مدرن قدم در بازاریابی مدرن دنیایی که امروزه در آن بازاریابی وجود دارد به کلی تغییر کرده است. تکنولوژیها از اینترنت تا بیوتکنولوژی دائما علوم و جوامع مختلف را دگرگون میسازد. دغدغههای اجتماعی از تاثیر شرکتها روی محیط زیست تا مسوولیت اجتماعی سازمانی، روابط بین سازمانها و محیطی را که در آن فعالیت میکنند، تغییر داده است. کانالها و تکنولوژیهای جدید در حال تغییر فضایی که بازاریابی در آن فعالیت میکند، بوده و جهان مجازی معنای جدیدی را از مفهوم مکان در بازاریابی معرفی میکند. پروژههای گروهی مانند نرمافزارهای Open source (نرم افزار متن باز: به نرمافزارهایی میگویند ...
ادامه متن »شاخص های اثربخشی بازاریابی بانک ها
اهمیت توجه به مشتری در شاخصهای مربوط به اثربخشی بازاریابی بانکی مفهوم اثربخشی بازاریابی وابسته یا در ارتباط قوی، جهت دستیابی بانک به نتایج ارزشمندی مانند:رشد بلند مدت،افزایش رعایت مشتری،افزایش سهم از منابع مالی، مزیت رقابتی و جهت گیری استراتژیک بانک، سهم بازار بیشتر از رقبا، تبلیغات و سهم تبلیغاتی از بازار را ایجاد می کند. در نمودار زیر به اختصار به معرفی مؤلفههایی که موجب افزایش قدرت بانک ها درجذب منابع مالی و مشتریان می شوند می پردازیم. ،شاخص های بازاریابی بانکی ازطریق تحقیق ونظر خواهی علمی ازکارکنان و مدیران با تجربه درسیستم بانکی ومشتریان بانک ها شناسایی شده ...
ادامه متن »بازاریابی ورزشی
بازاریابی ورزشی بازاریابی ورزشی دربرگیرندهٔ تمام فعالیتهائی است که برای ارضاء نیازها و خواستههای تماشاچیان ورزشی طراحی شدهاند.علم بازاریابی ورزشی، همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد، جامعهشناسی، روانشناسی، ارتباطات و حقوق مدد میجوید. البته باید بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش تمایز قائل شد. بازاریابی ورزشی، هنگامی روی میدهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات و خدماتش باشد، مثل یک باشگاه فوتبال که برای فروش بلیت مسابقهٔ مربوط به تیمش در روزنامه آگهی میدهد. اما بازاریابی از طریق ورزش، زمانی است که سازمانی غیرورزشی، درصدد بهرهگیری از ورزش، بهعنوان ابزار فروش محصولاتش باشد، مثل یک شرکت تولیدکنندهٔ نوشابه ...
ادامه متن »مدیریت بازاریابی ورزشی
مدیریت بازاریابی ورزشی عناصر بازاریابی: ترکیب بازاریابی به معنی مجموعه ای از اجزاء با مقوله های مهم در ارزیابی تصمیم گیری های مربوط به بازاریابی یک سازمان است. به عبارتی دیگر آنچه که باید برای ارزیابی انجام دهیم برمبنای ترکیب بازاریابی است. این اجزاء موثر بصورت ۴P معرفی می شوند که عبارتند از: ۱٫ محصول یا خدماتی که نیاز مصرف کننده را برآورده می سازد. ۲٫ قیمت یا بهایی که مشتری باید برای دریافت محصول یا خدمت بپردازد. ۳٫ مکان کانالهای توزیعی است که محصول را برای مشتری قابل حصول می نماید. ۴٫ ترویج (پیشبرد فروش) مشتمل بر روشهای تبلیغی ...
ادامه متن »سرفصل های کلی دوره های آموزشی
سرفصل های کلی دوره های آموزشی حسابداری | کسب و کار و محیط زیست | کسب و کار و روابط دولتی | کارآفرینی | مالی | مدیریت عمومی | بهداشت و درمان | مدیریت منابع انسانی | بین المللی کسب و کار | بازاریابی | رفتار سازمانی | فروش | اجتماعی شرکت | استراتژی | مدیریت زنجیره تامین Accounting | Business and Environment | Business and Government Relations |Entrepreneurship | Finance | General Management | Health Care | Human Resource Management| International Business | Marketing | Organizational Behavior | Sales | Social Enterprise |Strategy | Supply Chain Management حسابداری بر ...
ادامه متن »دوره تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده
تحقیقات بازار و رفتار مصرف کننده ۴ هفته، ۱۰ ساعت / هفته مدرس: علی خویه khooyeh.ir در مورد دوره این دوره به دو بخش اصلی جدا شده و به طور کلی برای به دست آوردن ابزارها و تکنیک هایی برای ایجاد سوالات هوشمندانه در تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده های حاصل از تحقیقات برای پیشبرد اهداف سازمان می پردازد. در این دوره همچنین به نحوه طراحی یک طرح تحقیقاتی، تجزیه و تحلیل داده ها، تفسیر صحیح و دقیق، ارتباط گزارش های حاصل از بررسی تحقیقات و عملکرد سازمان و در نهایت ارائه ی نتایج به مدیران سازمان پرداخته می شود. قسمت دوم به ...
ادامه متن »دوره ی تدوین استراتژی بازاریابی | برنامه بازاریابی
با درک به اهمیت و کاربرد استراتژی های بازاریابی، بازاریابان قادر به تصمیم گیری های بهتری در مورد محصولات، خدمات، مشتریان، نام تجاری، و آینده ی سازمان خود هستند. این دوره به تشریح اهمیت تمام مراحل در فرآیند برنامه ریزی بازاریابی، از جمله تصمیم گیری، اجرا، مدیریت و نظارت بر عملکرد سازمان خواهیم پرداخت. پس از اتمام این دوره شما را قادر به تدوین و دستیابی به اهداف استراتژیک خود هستید. مدرس: علی خویه توجه: این دوره به درخواست مدیران سازمان ها می تواند در محل سازمان شما برگزار شود. محتوای دوره بخش اول : تحلیل وضعیت کنونی – Situation analysis درک چگونگی تجزیه و ...
ادامه متن »