بازاریابی کالا

goods marketing

اهمیت بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان و صنایع وابسته

بر کسی پوشیده نیست که صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن در سالهای اخیر دچار رکود شده است. در حقیقت می توان اینگونه بیان نمود که رکود در نتیجه کم شدن تقاضا به نسبت عرضه می باشد. هنگامی که میزان تقاضای خرید و اجاره مسکن کاهش می یابد، ساخت و تولید ساختمان نیز به طبع آن کاهش یافته و بنابراین تقاضا برای خرید محصولات ساختمانی نیز کاهش می یابد. از طرفی چون پیش از رکود، این صنعت یک دوره رونق را تجربه کرده بوده، پس تعداد عرضه کنندگان یا تامین کنندگان محصولات مرتبط با ساختمان در آن دوران بارشد زیادی ...

ادامه متن »

نحوه بازاریابی پروژه در صنعت ساختمان

یکی از بزرگترین و جذابترین بازارهای حال حاضر دنیا، صنعت ساختمان است. این صنعت نیز با نوآوری ها و پیشرفت های روزافزون، در حال حاضر بازاری به شدت رقابتی ، پیچیده و چند بُعدی را تشکیل داده است که فعالیت در آن نیازمند داشتن یک تیم متخصص و حرفه ایست که بتواند کلیه فرآیند را به صورت یکپارچه و آگاهانه پیش ببرد. به همین دلیل بحث مهندسی فروش در این صنعت با هدف یکپارچه کردن ابعاد مختلف تخصصی مانند فنی مهندسی، بازاریابی، مالی و فروش وارد شده است. آسیب شناسی صنعت ساختمان عوامل موثر بر ایجاد سود در صنعت ساختمان ...

ادامه متن »

آموزش بازاریابی صنعتی

برگزاری کلاس های آموزشی بازاریابی و فروش در محل چرا کارگاه ها و کلاس های خصوصی در محل: ۱- صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و هزینه های جانبی ۲- اثربخشی بالای کلاس ها و کارگاه های در محل به علت درگیری آموزش با کار و آموزش ضمن خدمت ۳- هماهنگی بیشتر و مورد کاوی سازمانی و بررسی مورد های مطالعاتی سازمانی ۴- رضایت بیشتر مخاطبان، تمرکز مخاطبان، مشارکت بیشتر مخاطبان

ادامه متن »

مهندسی فروش و بازاریابی در صنعت ساختمان و صنایع وابسته

مهندسی فروش: در واقع به درگیری و اشتغال فرد مشخص (مهندس) در فرآیند فروش اطلاق می شود. در دنیای امروز به دلیل رشد سریع تکنولوژی و نوآوری ها، محصولات پیرامون ما هر لحظه به سمت پیچیده تر شدن گام بر می دارند. به دلیل تغییرات نسبتاً سریع سلیقه و خواست مشتریان و همچنین گرایش روز افزون کلیه محصولات به فن آور شدن، این نیاز احساس می شود که در هنگام تولید محصولات مهندسان از نزدیک با مشتریان ارتباط داشته و بدون واسطه، شنوای خواسته های ایشان باشند تا محصولی کاملاً منطبق با نیاز مصرف کننده تولید کنند و همچنین در زمان ...

ادامه متن »

روش های موثر در فروش و بازاریابی ساختمان، آپارتمان، واحد های مسکونی تجاری و اداری

دکتر علی خویه مشاور شرکت های معتبر ملی و بین المللی در حوزه بازاریابی فروش و برندسازی

در این مقاله ابتدا به پرسش اولیه یعنی تعیین عوامل مرتبط با فروش واحدهای اداری و تجاری در صنعت ساختمان با مطالعه ادبیات تحقیق و استفاده از نظر خبرگان پرداخته خواهد شد و هفده عامل کیفیت سازه؛ ضمانت های ارائه شده؛ خدمات ارائه شده در مجموعه، نمای سازه؛ کاربری سازه؛ خدمات پس از فروش، گارانتی؛ نحوه ارائه محصولات؛ قیمت گذاری؛ نحوه پرداخت؛ پروژه های گذشته؛ تخفیفات ، جشنواره های فروش؛ وام های جانبی؛ تبلیغات؛ دفاتر فروش؛ موضع یا محل قرار گیری سازه؛ نام و نشان تجاری پروژه؛ مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان عوامل اصلی که با بهبود آنها ...

ادامه متن »

عوامل موثر در بازاریابی و فروش املاک و مستغلات

کیفیت سازه؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . ضمانت های ارائه شده؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . خدمات ارائه شده در مجموعه؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . نمای سازه؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . کاربری سازه؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . خدمات پس از فروش )گارانتی( ؛ در فروش واحدهای اداری تجاری .. نحوه ارائه محصولات؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . قیمت گذاری؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . نحوه پرداخت؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . پروژه های گذشته؛ در فروش واحدهای اداری تجاری . تخفیفات وجشنواره های فروش؛ در فروش واحدهای اداری تجاری ...

ادامه متن »

تکنیک های فروش املاک، واحدهای تجاری، اداری و مسکونی

شرایط فروش و ارائه پیشنهاد و استراتژی فروش مدل های فروش واحدهای تجاری و اداری در کشور در مجموع به چند روش ختم می شود و معمولا اکثر شرکت های رقیب از روش های یکسانی برای فروش واحدهای خود استفاده می کنند .بخصوص عرف شرایط پیش فروش در حوزه املاک اینگونه می باشد که از ثمن کل معامله درصدی بعنوان پیش پرداخت و نقداً دریافت میشود و مابقی مبلغ بصورت اقساط و درصد کمی زمان تحویل و تنظیم سند اخذ می گردد. اقسام مدل های فروش: فروش نقدی فروش اقساطی فروش بصورت تهاتر فروش بصورت سهام یا اوراق فروش بصورت ...

ادامه متن »

بازاریابی املاک و مستغلات- مسکن، ساختمان، ویلا و برج

ازاریابی ملک و ساختمان : بازاریابی ملک و ساختمان یعنی پاسخ به نیاز خریداران و فروشندگان . بازاریابی ملک و ساختمان یعنی جست و جو برای یافتن مناسب ترین ملک ساختمان و مشتریان مرتبط با آنها که افراد و سازمان های خریدار و فروشنده و واسطه ها می توانند به صورت مفید تر و موثرتر با یکدیگر تعامل داشته باشند و بتوانند پاسخگوی نیازها و خواسته های یکدیگر باشند .سازمان ها و افراد باید بازار و ملک هدف خود را بیابند تا بتوانند نیازهای آن را بهتر شناسایی کنند . بازاریابی ملک و ساختمان یعنی بخش بندی یا تقسیم بازارها ...

ادامه متن »

روش های کلی قیمت گذاری ملک

• قیمت گذاری ملک بر مبنای افزودن به بهای تمام شده در این روش که ابتداییترین روش قیمت گذاری ملک نیز محسوب میشود، قیمت با افزودن یک عدد استاندارد به بهای تمام شده تعیین میشود .این روش تنها زمانی کارساز واقع میشود که قیمت تعیین شده بتواند فروش مورد انتظار را تضمین کند. • قیمت گذاری ملک بر مبنای بازده مورد نظر در این روش شرکت قیمتی را تعیین میکند که به یک نرخ بازده از سرمایه گذاری برسد .در اجرای این روش اگر شرکت بتواند هزینهها و فروش را به صورتی دقیق برآورد کند بازده سرمایه مورد انتظار تحقق ...

ادامه متن »

نتایج تحقیقات بازاریابی در صنعت ساختمان ایران

در تحقیقات انجام شده در کشور انگلستان توسط سیلاس و بریان آبروز به موضوع بازاریابی در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته است در این مقاله نویسنده تأکید دارد که به رویکرد سیستماتیک از طریق برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی فرآیندهای بازار در این دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و نیاز ها و خواسته های مشتریان تغییر می کند باید استرتژی های تهاجمی را بیش گرفت تا بتوان مزیت رقابتی ایجاد کرد و با سایر رقبا به رقابت پرداخت. در مقاله ای دیگر که توسط چارلز چله و مایکل گاردین نوشته شده بود مهم ترین عوامل ...

ادامه متن »