تاد دانکن بزرگ ترین استاد در زمینه ی فروش و مهارت های زندگی است. وی بیست و سه سال گذشته را به تحقیق در مورد زندگی و جنبه های کاری افراد موفق پرداخته است. کتاب های پر فروش و سمینارهای تاد دانکن روی میلیون ها تن تاثیر گذاشته است. کتاب بر هم زدن معامله ی فروش (KILLING THE SALE)تان دانکن ده اشتباه بزرگ را در هنگام فروش توسط فروشنده توضیح می دهد. این کتاب توسط محمد ابراهیم گوهریان و مریم میرجمالی به فارسی ترجمه شده است. بزرگترین اشتباه های فروش در حرفه ی فروش فرصت های بسیاری وجود دارد. از ۸۰ ...
ادامه متن »بازاریابی ورزشی
با توجه به این که در مطلب های پیش به بررسی بازاریابی ورزشی پرداخته شد در این مطلب به بحث تقسیم بندی بازارهای ورزشی بیشتر می پردازیم. سطوح قسمت بندی بازارهای ورزشی مانند سایر بازار ها می تواند در چندین سطح شکل بگیرد، در بازار های ورزشی چند سطح کلی به چشم می خورد که در ادامه به بررسی این تقسیم بندی ها می پردازیم. بازاریابی ورزشی: تقسیم بندی بازار های ورزشی بازاریابی انبوه در بازارهای ورزشی به این معناست که فروشنده به تولید، توزیع و انجام تبلیغات پیشبردی انبوه برای یک کالا اما برای تمام خریداران می پردازد. بازاریابی قسمتی ...
ادامه متن »بازاریابی استراتژیک در برند رولکس
هنگامی که هویت یک برند بوجود می آید برای یک مدت طولانی ماندگار می شود و می توان آن را برای بازاریابان به عنوان، جهت پیدا کردن یک راه برای تجدید نظر در مخاطبان جوان، به چالش کشید. با این حال، برای ماندن و حفظ کسب و کار مارک ها، ضروری است که ببینید شکل درست انجام این کار چگونه است. حتی بزرگترین برند های تجاری نیز در طول زمان در حال تغییر هستند و به تکامل می رسند، پس چگونه یک نام تجاری مانند رولکس درخواست تجدید نظر در بازار جوان پسندانه دارد؟ رولکس، سازنده ساعت های لوکس می ...
ادامه متن »مدیریت ورزشی و بازاریابی موفق
دامنه وظایف مدیریت ورزشی و نمایندگیهای بازاریابی بسیار گسترده است و انجام حیطههای زیر در امر بازاریابی بسیار تاثیرگذار است. مدیریت و نمایندگی از سوی مشتریان، بازاریابی و تایید محصول، برگزاری و توسعه رویدادها، مدیریت و بازاریابی رویدادها، نمایندگی ملک و اقدام جهت گرفتن امتیاز، توسعه و تولید تلویزیونی، پاسخ به درخواست حمایت و مشاوره، خدمات میهماننوازی، اجرای برنامههای اجتماعی و مردمی، تحقیق و ارزیابی و برنامهریزی و مدیریت مالی. مدیریت و نمایندگی مشتریان شامل شرکت در مباحثههای مربوط به عقد قراردادها و تصمیمگیری پیرامون اقدامات بازاریابی، برای اداره درآمدهای حقیقی و حقوقی مشتریان است. بازاریابی برای مشتریان شبیه به ...
ادامه متن »تفاوت بازاریابی و فروش
بسیاری از نظریهپردازان بزرگ دنیای مدیریت و کسبوکار بر این اعتقادند که بازاریابی و فروش نه مترادف و نه مکمل هم هستند و در برخی موارد میتوان یکی از آنها را مخالف دیگری درنظر گرفت. بیتردید اگر بازاریابی بهخوبی انجام شود، فروش به معنای واقعی کلمه غیرضروری خواهد شد. در واقع فروش محصولات تولید شده زمانی ضرورت پیدا میکند که برای محصولات تولید شده مشتری مشخصی وجود ندارد و شرکت مجبور است برای درآمدزایی و بازگشت سرمایهاش به دنبال مشتری و خریدار محصولات تولیدیاش بگردد. درحالیکه بازاریابی درست و موفق میتواند شرکت را از فروش بی نیاز کرده و ...
ادامه متن »آمیخته بازاریابی
“آمیخته بازاریابی” آمیخته یا آمیزه بازاریابی را ترکیبی از عوامل قابل کنترلی می دانند که شرکتها می توانند با تعدیل هر یک از آنان، شناوری لازم در امر سودآوری، رضایتمندی مشتریان و رقابت پذیری در دنیای رقابتی امروز را ایجاد نمایند. در نتیجه هنرمندی ما در ترسیم تابلوی نقاشی ارزشمندی از آمیخته رنگ های بازاریابی، می تواند زیستنی سربلندانه را به شرکت ما ارمغان بخشد. حال سوال آن است که آیا آمیخته بازاریابی تنها به چهار عنصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع اتکا خواهد داشت؟ جواب مطمئنا خیر است. لاولاک در کتاب بازاریابی خدمات ثابت کرده است که روابط عمومی، ...
ادامه متن »تحقیقات بازاریابی
“تحقیقات بازاریابی” اگر ارزش تحقیق و تحقیق کردن را نمی دانید، این بخش جزوه را اصلا مطالعه نکنید. همگی شما فکر کرده اید که منظور من تحقیق در بازاریابی است، اما این طور نیست. چقدر در خود و محیط بیرونیتان تحقیق می کنید و این امر چقدر شما را به سمت انسان زیستن رهنمون ساخته است، جواب این سوال را بدهید و بعد وارد این بخش شوید. احتمالا پس از تاملی عمیق در مسئله پیشین، دیگر ارزش تحقیق و به چالش کشیدن خود و رفتارهایتان را درک کرده اید، حال به تعریفی از تحقیقات بازاریابی اشاره کنیم. تحقیقات بازاریابی را ...
ادامه متن »بخش بندی و تقسیم بازار
“مبنای بخش بندی بازارهای مصرفی” Market segmentation تقسیم بندی بازار، ( Market segmentation) عبارت است از فرایند تقسیم بازارها به زیرمجموعههای مشخص، که در آنها، مشتریان دارای رفتارها و نیازهای یکسانی هستند و هر یک از این زیرمجموعهها را میتوان بهعنوان یک بازار هدف قلمداد کرد و با استراتژیهای مشخص به آنها دسترسی پیدا کرد. همچنین تقسیمبندی بازار، بهمعنای فرایند ارزیابی جذابیتهای هر بخش از بازار و گزینش یک یا چند بخش از این بازار (بازار هدف) با بالاترین درآمد بالقوه، بهعنوان مشتری یا مشتریان، نیز آمده است. در حقیقت، تقسیم بندی یا بخش بندی بازار، فرآیندی جهت تشخیص و مجزا کردن ...
ادامه متن »بازاریابی مدرن
بازاریابی مدرن قدم در بازاریابی مدرن دنیایی که امروزه در آن بازاریابی وجود دارد به کلی تغییر کرده است. تکنولوژیها از اینترنت تا بیوتکنولوژی دائما علوم و جوامع مختلف را دگرگون میسازد. دغدغههای اجتماعی از تاثیر شرکتها روی محیط زیست تا مسوولیت اجتماعی سازمانی، روابط بین سازمانها و محیطی را که در آن فعالیت میکنند، تغییر داده است. کانالها و تکنولوژیهای جدید در حال تغییر فضایی که بازاریابی در آن فعالیت میکند، بوده و جهان مجازی معنای جدیدی را از مفهوم مکان در بازاریابی معرفی میکند. پروژههای گروهی مانند نرمافزارهای Open source (نرم افزار متن باز: به نرمافزارهایی میگویند ...
ادامه متن »برگ برنده ی بازاریابی
بازاریابی کارآفرینانه، برگ برنده رقابت اهمیت کارآفرینی و کارآفرینان بهخوبی مشخص است. کارآفرینان قهرمانان دوران رکود هستند و توانایی آنها در ایجاد و رشد یک کسبوکار در محیط پر چالش کسبوکارها برای جامعه پر اهمیت است. پس نیاز به مطالعه کارآفرینی و اشتراکات آن با دیگر شاخههای علمی مانند بازاریابی است. مطالعات (کیلینتگ و همکاران، ۲۰۱۰) نشان میدهد در محیط ابهام و عدماطمینان بازار شرکتها باید کارآفرینانهتر عمل کنند. در این مقاله به بررسی ماهیت بازاریابی کارآفرینانه و تفاوتهای آن با بازاریابی سنتی میپردازیم. بازاریابی کارآفرینانه همانگونه که از نامش پیدا است حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی ...
ادامه متن »