برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

مدیران بازاریابی موفق

مدیران مارکتینگ برای موفقیت به درک چه نکاتی نیاز دارند؟

مدیران مارکتینگ، افرادی هستند که اصلی ترین وظیفه آنها، مدیریت منابع مارکتینگ یک محصول یا یک کسب وکار است.مدیر مارکتینگ می تواند صرفا مسئول یک محصول یا خدمات باشد یا مسئولیت طیف وسیعی از کالاها و خدمات یک برند را به عهده بگیرد. شاید مهم ترین مشکلات مدیران مارکتینگ این باشد که از وظایف خود اطلاع دقیقی نداشته باشند.

به گزارش هورموند، وظایف مدیران مارکتینگ بسته به فضای کاری کسب وکار و شرکتی که در آن مشغول هستند متفاوت بوده و ممکن است تغییر کند.

در ادامه به بیان فهرستی از نکاتی که مدیران مارکتینگ بایستی درک کنند، می پردازیم:

-مدیران مارکتینگ به مهارت دیرینه تحقیقات بازار، تولید محصولات جدید، مدیریت محصول، قیمت گذاری، مذاکره، ارتباطات، فروشندگی و مدیریت شعبه توزیع نیاز دارند.

– مدیران مارکتینگ باید به میزان زیادی دارای جهت گیری جهانی باشند تا بتوانند فرصت های جدید را تشخیص دهند.

– مدیران مارکتینگ باید بر تجزیه  و تحلیل مالی مسلط باشند تا بتوانند تأثیرات مالی راهبردهای پیشنهادی مارکتینگ را برآورد کنند. آنها باید با تجزیه  و تحلیل سر به سری، میزان بازگشت سرمایه، ارزش افزوده اقتصادی و فایده مورد انتظار سهامدار آشنا باشند و بتوانند سودآوری هر مشتری، بخش های بازار، مجاری توزیع، منطقه جغرافیایی و اندازه سفارش را ارزیابی کنند.

– مدیران مارکتینگ باید درک مناسبی از فناوری اطلاعات، ابزارها و رسانه ها به دست آورند تا بتوانند از اینترنت، مارکتینگ مبتنی بر پایگاه داده و مارکتینگ تلفنی استفاده کنند. در حیطه فنی، مدیران مارکتینگ باید پیشینه مهندسی یا فنی نیز داشته باشند.

– مدیران مارکتینگ باید نقاط قوت و ضعف روش های ارتباطی مختلف را بشناسند تا بتوانند ارتباطات مارکتینگ را به صورت یکپارچه انجام دهند.

– متخصصان مارکتینگ برای تفسیر داده ها و پدیده های مربوط به بازار، نیاز خواهند داشت که درک گسترده ای از روش های آماری و ریاضی  مانند تحلیل خوشه ای، تحلیل مشترک، داده کاوی، تحلیل پاسخ های فروش، مدل سازی ترکیب عناصر مارکتینگ و دیگر روش ها به دست آورند.

– متخصصان مارکتینگ به مهارت هایی جهت تفکر خلاق و نوین به منظور ایجاد جریان های جدید درآمد برای شرکت نیاز دارند.

منبع: forsatnet.ir

علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

code

x

این مطلب را نیز بخوانید

بازاریابی، جذب مشتری، افزایش فروش، دوره های بازاریابی

۵اصل مهم بازاریابی

اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند، از عدم موفقیت ...