برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
ملک مستغلات ساختمان، واحدهای مسکونی تجاری

مهندسی فروش و بازاریابی در صنعت ساختمان و صنایع وابسته

مهندسی فروش:
در واقع به درگیری و اشتغال فرد مشخص (مهندس) در فرآیند فروش اطلاق می شود.
در دنیای امروز به دلیل رشد سریع تکنولوژی و نوآوری ها، محصولات پیرامون ما هر لحظه به سمت پیچیده تر شدن گام بر می دارند. به دلیل تغییرات نسبتاً سریع سلیقه و خواست مشتریان و همچنین گرایش روز افزون کلیه محصولات به فن آور شدن، این نیاز احساس می شود که در هنگام تولید محصولات مهندسان از نزدیک با مشتریان ارتباط داشته و بدون واسطه، شنوای خواسته های ایشان باشند تا محصولی کاملاً منطبق با نیاز مصرف کننده تولید کنند و همچنین در زمان خرید مشتری، مستقیماً محصول را تشریح نماید.

مهندسی بازاریابی و فروش:
مهندسی بازاریابی و فروش، فعالیتی کاملاً خلاقانه در حیطه بازاریابی است.دکارت در فلسفه برنامه ریزی بر مبنای صفر این فلسفه را مطرح می کند که در تجارت و فروش باید همواره درباره آنچه بر نام تجاری محصول یا بازار اثر می گذارد، دوباره اندیشی شود.
برای پیدا کردن راه های جدید ورود به آینده و ساختن محصولات و محیط  های تازه که منافع آن متوجه ما باشد نه رقیبان، باید موقتاً هرچه در ذهن داریم را خارج کنیم و ذهن را صفر کنیم  (اندیشه های سال قبل خود را نابود کرده و با خلاقیت به باز آفرینی و ابداع اقدام نماییم.).خلاقیت به معنای تغییر رفتار دیروز است نه انتقاد از رفتار گذشته و مهندسی بازاریابی و فروش بر مبنای خلاقیت فردی شکل گرفته است.در یک تعریف ساده، مهندس بازاریابی و فروش کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد داشته و در این مورد آموزش های لازم را دیده باشد.

مهندسی بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان
صنعت ساختمان را می توان از جذاب ترین، حساس ترین و تأثیرگذارترین صنایع حال حاضر دنیا دانست. پیشرفت های تکنولوژیک این صنعت در بازارهای رقابتی و پیچیده ی موجود، نه تنها متغیرهای چند بعدی در هم تنیده ای را (حتی در کشور ما) بر آن حاکم کرده است، بلکه شدت بالای تغییرات روز افزون این عوامل اثر گذار، بقای شرکت ها و کسب و کارهای مرتبط با این صنعت را دچار مخاطره کرده است. به همین جهت شناخت دقیق خواسته های مشتریان و برخورداری از بصیرت کامل از عرضه محصولات و خدمات از یک رو و تقاضای در حال رشد بازار از سوی دیگر، حضور یک تیم حرفه ای و متخصص را که بتوانند مجموعه ای از فرآیندهای مرتبط را به صورت یکپارچه و آگاهانه اجرا نمایند امری ضروری به نظر می رسد. فرآیندهای مزبور شامل موارد ذیل است :

الف) بحث های پیچیده ی اقتصاد مهندسی و مدیریت مالی

ب) مسائل مربوط به تبلیغات ، تحقیقات بازار، اطلاع رسانی، ترویج و فروش

ج) تحلیل رقبا، مذاکره، ایجاد مزیت نسبی و افزایش سهم بازار

د)مسائل مربوط به حوزه های فنی مهندسی، معماری و اجرای پروژه ها

در فرآیند مهندسی بازاریابی و فروش در صنعت ساختمان، با در نظر گرفتن کلیه ابعاد صنعت، موضوعات متفاوتی از کلی ترین تا جزئی ترین موارد مورد بررسی قرار گرفته و اثر آنها بر روی نتیجه نهایی تحلیل خواهد شد. به دلیل اینکه فرآیند مهندسی بازاریابی و فروش یک فرآیند بلند مدت و  جامع است که تمامی متغیرهای موثر را در نظر می گیرد، شرکت دوان ایرانیان با تکیه بر  مطالعات و تجربیات خود در این صنعت، برای ترسیم کلیه فعالیت های مربوط به مهندسی بازاریابی و فروش را، در  الگویی مطابق با الگوی مدیریت استراتژیک جامع پیاده سازی نموده است. داشتن دید استراتژیک و بلند مدت نسبت به انجام پروژه، درجه اطمینان انجام موفقیت آمیز پروژه را افزایش و ریسک را کاهش می دهد

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

علی خویه مدرس بازاریابی مدرس فروش مدرس برند مدرس مذاکره مدرس بازاریابی مشاور بازاریابی فروش مشاور برند مشاور فروش حرفه ای مدرس مدیریت مشاور مدیریت

تشخیص و درمان بیماری های مدیریت بازاریابی فروش برند و بیماری های کسب و کار

خدمات مشاور و مدرس بازاریابی و فروش، استاد علی خوبه www.alikhoobeh.ir   ...