برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
business marketing khooyeh (34)

سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مستغلات

سرمایه‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات از جمله واحدهای مسکونی، زمین، ویلا و… یکی از متداول‌ترین نوع سرمایه‌گذاری از سال‌های قبل بوده و هست. اغلب افراد اولین فکری که درباره سرمایه‌های مازاد خود بعد از تامین نیازهای ضروری اولیه‌شان می‌کنند، استفاده از این سرمایه‌ها برای خرید خانه دوم، زمین یا ویلا است تا از این طریق بتوانند با حفظ ارزش سرمایه‌شان، با پیشرفت قیمت‌ها و پا به پای تورم از ارزش افزوده قابل توجهی برخوردار شوند.

در این میان، هرچند سرمایه‌گذاری در بازار ملک به خصوص بازار مسکن، سرمایه‌گذاری ایمن‌تر و کم‌ریسک‌تری نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌ای است، اما، در این رابطه مانند سایر بازارها قواعدی وجود دارد که در صورت رعایت آنها هم استرس‌های ناشی از سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند و هم می‌توان به سرمایه‌گذاری پرسودتر و ایمن‌تری اندیشید.
هرچند بازار مسکن بازاری است که همیشه حداقل پا به پای تورم پیشرفت قیمتی داشته و برای مالکان این املاک ارزش افزوده‌ای حداقل به نسبت افزایش حجم نقدینگی، ایجاد کرده است، اما فاکتورهای خاصی در رابطه با سرمایه‌گذاری بهتر در بازار املاک و مستغلات وجود دارد که به خصوص توجه به آنها برای کسانی که به تازگی می‌خواهند این نوع سرمایه‌گذاری را انجام دهند توصیه می‌شود.
در واقع بسیاری از افرادی که برای بار اول یا دوم تصمیم گرفته اند سرمایه مازاد خود را در بازار املاک پس انداز کنند و از این طریق ارزش افزوده سرمایه خود را هم در طول زمان تضمین کنند، اغلب نمی‌دانند که چه زمانی باید این کار را انجام دهند، به خصوص طی یک سال اخیر که بازار مسکن بازاری پرنوسان بوده است.
عمده سوالی که ممکن است اغلب متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در حال حاضر با آن مواجه باشند، این است که آیا زمان مناسبی را برای ورود به این بازار انتخاب کرده‌اند یا خیر؟ قبل از آنکه به این پرسش پاسخ داده شود، باید بدانید که چند عامل مهم را باید قبل از ورود به بازار سرمایه‌ای مد نظر قرار دهید و با تکیه بر تحلیل‌های موجود بتوانید بهترین انتخاب را در این بازار
 انجام دهید.
انتخاب ملک مناسب بر مبنای اصل تقاضا
فرض کنید سرمایه‌ای مشخص در اختیار دارید که می‌خواهید آن را در بازار ملک سرمایه‌گذاری کنید. برای این سرمایه‌گذاری گزینه‌های مختلفی را پیش روی خود می‌بینید، مثلا اینکه آپارتمان بخرید یا زمین یا ویلا؟
در این زمینه بهترین گزینه پیشنهادی شما خرید آپارتمان و بعد زمین است. البته زمین را در صورتی خریداری کنید که قصد دارید آن را بسازید و بودجه کافی هم برای این امر در اختیار دارید یا اصول بازی در ساخت و سازهای مشارکتی را به خوبی می‌دانید! آپارتمان به این علت نسبت به سایر گزینه‌های ملکی انتخاب بهتری محسوب می‌شود که تقاضا همواره برای آن وجود دارد و از طرفی بازار آن نسبت به بازار زمین یا ویلا و سایر مستغلات، بازار پرطرفدارتری است.
از طرف دیگر در حال حاضر تقاضا در بازار مسکن بیشتر از عرضه واقعی آن است و اگر شما حتی بخواهید آپارتمانتان را اجاره بدهید، می‌توانید ارزش افزوده قابل توجهی در سرمایه خود شاهد باشید.
چهار فاکتور اساسی برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک
در یک بازار آرام خرید کنید
زمان مناسب برای خرید ملک، فاکتور مهم دیگری است که در موفقیت سرمایه‌گذاری در این زمینه اثرگذار است.
بر این اساس بهترین زمان سرمایه‌گذاری در بازار ملک زمانی است که بازار در آرامش به سر می‌برد و یا هنوز به رونق کامل یا سقف قیمتی نرسیده است.
البته تشخیص این امر با توجه به اینکه بازار مسکن از الگوی ثابتی برای رکود و رونق پیروی نمی‌کند و اساسا پیش‌بینی بازار مسکن چندان ممکن نیست، نیاز به مطالعه و بررسی و نتیجه‌گیری دقیق و صحیح دارد.
البته افزایش میزان تقاضا در بازار خرید ملک می‌تواند نشانه خوبی برای مناسب بودن زمان خرید باشد هر چند باید دقت کنید که زمانی وارد این بازار نشوید که تقاضا برای خرید به حدی زیاد شده باشد که به علت پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه، قیمت ملک سیر افزایشی به خود بگیرد.
موقعیت ملک را بسنجید
سنجش موقعیت ملکی که قصد خرید آن را دارید یکی دیگر از ضرورت‌های یک سرمایه‌گذاری موفق در این زمینه است. سعی کنید سرمایه خود را برای خرید ملکی هزینه کنید که به اصطلاح عموم، جای پیشرفت دارند.
خرید ملک در مکان هایی مانند مرکز شهر هم که همیشه متقاضی برای آن وجود دارد پیشنهاد مناسبی  در این زمینه به نظر می‌رسد.موقعیت انفرادی ملک در کنار موقعیت محله‌ای آن نیز امر مهم دیگری است که باید در زمان خرید به آن توجه کنید، واقع شدن ملک در مسیرهای اصلی رفت و آمد مانند کنار خیابان یا دو نبش بودن ملک و سایر ویژگی‌های این چنین باعث می‌شود ارزش افزوده ملکتان نسبت به سایر املاک اطراف که این ویژگی‌ها را ندارند بیشتر شود.
«قیمت مناسب» بخرید
برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک صبر و حوصله به خرج دهید و از طرف دیگر خوب بگردید و تحقیق کنید.
اگر وقت مناسبی را به این امر اختصاص دهید و عجولانه خرید نکنید، می‌توانید املاک قیمت مناسب یا زیر قیمتی را پیدا کنید که به دلایلی مانند نیاز مالی فروشنده، می‌توانید آن را به صورت یک فایل اکازیون خریداری کنید. البته این امر به این معنا نیست که در انتخاب ملک وسواس بیش از حد به خرج دهید.
building
علی خویه استاد دانشگاه، مشاور، محقق و مدرس در زمینه های مدیریت،بازاریابی، فروش، برندسازی، تبلیغات، اصول و فنون مذاکره با ۱۸ سال تجربه ی احرایی موفق تالیف و ترجمه ۱۲ عنوان کتاب تخصصی و مرجع

اجرای پروژه های QS ، بازاریابی، مدیریت و مهندسی فروش، برندینگ و تبلیغات، باشگاه مشتریان و CRM، دپارتمان بازاریابی، توزیع و پخش و فروش مویرگی، اجرای جشنواره های فروش، پیاده سازی سیستم های جامع مدیریت فروش و بازاریابی، استقرار فرآیند های فروش، تدوین سیاست ها و استراتژی های فروش، اجرای ساده ترین و مناسب ترین روش های فروش و بازاریابی در جهت ارتقا فروش و رضایت مشتری، بهبود عملکرد تیم فروش و بازاریابی، ایجاد واحد CRM، استخدام و بکارگیری منابع انسانی مناسب و اثر بخش با متدهای روز دنیا و آموزش و استقرار آنها در سازمان،تحقیقات بازار و بازاریابی، بازارشناسی و بازارسنجی، منابع انسانی، رفتار مصرف کننده، بررسی و آنالیز روانشناسی خرید و روانشناسی فروش،مشاوره در حوزه های مدیریت، QS، بازاریابی، فروش، تبلیغات و ارتباطات، راهکارهای افزایش فروش

 
کانال تلگرام بازاریابی و برندسازی کانال تلگرام آکادمی مذاکره کانال آموزش اصول و فنون مذاکره - فن بیان و زبان بدن کانال تلگرام انجمن برند ایران - آموزش برندسازی، روش های برندسازی  

درباره علی خویه

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

*

x

این مطلب را نیز بخوانید

Business & management marketing  (9)

بزرگ ترین اشتباه های فروش

کتاب بر هم زدن معامله ی فروش ((KILLING THE SALE همانطور که ...