برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما
آموزش تکنیک 6 سیگما
آموزش تکنیک 6 سیگما

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما

اهمیت توجه به مشتری در شش سیگما

شش سیگما را می توان یک ابزار مدیریتی نیرومند و فراگیر، جهت تغییر در سازمان و انطباق بر خواسته های مشتری نامید. همینطور بر خلاف سایر رویکردهای کیفیت نه تنها یک روش نبوده، بلکه یک چشم انداز، هدف و سمبل نیز در بر دارد .

تعریف نظریه پردازان از شش سیگما به شرح زیر می باشد:

شش سیگما، یک سیستم جامع و انعطاف پذیر جهت کسب موفقیت در کسب و کار، حفظ موفقیت و حداکثر نمودن آن می باشد. شش سیگما با درک دقیق خواسته های مشتری، بکار گیری منسجم حقایق و داده ها، تحلیل آماری، تمرکز بر شناخت، مدیریت، بهبود و یا طراحی مجدد فرآیند  های کسب و کار محقق می شود.

بسته به چگونگی انطباق وتلفیق شش سیگما در ساختار سازمان، می توان انتظار یک موفقیت بزرگ ویا شکست بزرگ را داشت. خلق زیر ساختی موفق برای شش سیگما، فرایندی مستمر بوده که  هدف آن، القای مسایل کیفیتی در رویکرد تمام افراد سازمان به فعالیت های روزمره شان می باشد. شش اصلی که به آن ها اشاره میشود، اصول شش گانه شش سیگما می باشد که توسط ابزار ها و تکنیک  ها و متدولوژی شش سیگما، پشتیبانی شده و تحقق می یابند.

 

 تمرکز حقیقی بر مشتری

در بیست سال گذشته، سازمآن  های بسیاری، رسیدن به خواسته ها و انتظارات مشتری و عبور از آن ها را از جمله هدف های استراتژیک خود قرار داده اند، ولی متاسفانه در عمل، تنها اندکی از آنان سعی در درک مستمر نیاز ها و انتظارات متغیر مشتری نموده اند. طبیعت پویای نیاز مشتری، نیازمند توجه و تمرکز مداوم می باشد. در شش سیگما، تمرکز بر مشتری در اولویت قرار دارد، اندازه گیری عملکرد شش سیگما با مشتری آغاز می گردد، و پروژه های شش سیگما با درک تاثیرشان بر رضایت مندی مشتری تعریف می گردد .

یکی از اصول بنیادین زیر ساخت  شش سیگما، تمرکز بر خواسته های  مشتری  می باشد. فاکتورهایی که از دیدگاه مشتریان، مهم می باشد، ورودی  های ضروری تیم های بهبود فرآیند هستند بنابر این تشخیص و ارزیابی این که مشتری، کیفیت را چگونه مشاهده، درک و احساس می کند، فرایندی مستمر و حیاتی در رویکرد شش سیگما می باشد.

 

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

دکتر علی خویه مشاور و مدرس برندسازی بازاریابی و فروش صنعت آرایشی بهداشتی

بازاریابی و برندسازی آرایشی بهداشتی، مهندسی فروش و بازاریابی حرفه ای در صنعت آرایشی بهداشتی دکتر علی خویه

برندسازی به زبان ساده دکتر علی خویه مشاور و مربی و کوچ ...