برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

اصول شش گانه T. C. C یا ارتباطات

اصول شش گانه T. C. C  یا ارتباطات

این شش اصل به صورت زیر بیان می شوند:

۱- جهت یابی نیاز های مشتری

توجه به نیازهای مشتری و انتظارات احتمالی مشتریان راضی، بر پایه بهبود محصولات، معرفی محصولات تازه در بازار و بررسی واکنش های مشتریان، ضروری است . این مهم، تنها زمانی امکان پذیر می شود که کل فرایند تجارت، از دید مشتری، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

۲- کار گروهی کلیه کارکنان

تجریه برخی از مجریان T. C. C  نشان می دهد که T. C. C  به همکاری کلیه کارکنان شرکت، برای رسیدن به هدفی واحد و چگونگی آن بستگی دارد. از یک سو کارکنان باید به نقش خود در ارایه محصول و ارایه محصول و خدمات نهایی به مشتریان، واقف باشند و از سوی دیگر، تمام کارکنان باید بدانند که بخشی از زنجیره ی عرضه هستند که گاهی در نقش مشتری و گاهی نیز در نقش عرضه کننده، ظاهر می شوند .

۳- مدیران به عنوان الگو و مرتبطان آزاد

برای دست یابی T. C. C  به موفقیت، باید در وهله نخست، اصول T. C. C  را بپذیریم و فرهنگ شرکت را نیز دگرگون سازیم. هر چند که وظیفه مدیریت، برقراری ارتباط و اجرای اصول است، اما وی باید نخستین فردی باشد که این اصول را بکار می برد .

۴- ارزیابی و قضاوت بر پایه واقعیت

هنگامی مزایای T. C. C  آشکار خواهد شد که موفقیت واقعی شرکت، قابل ارزیابی باشند و به عنوان پایه تغییرات، مد نظر قرار گیرد. اگر امکان اندازه گیری رضایت مشتری ایجاد شود، امکان برنامه ریزی هدف های و اصلاحات نیز به وجود خواهد آمد.  به ویژه زمان تحویل، رسیدگی به شکایات، دسترسی آسان، خدمات مشورتی و کیفیت محصول، باید به گونه ای باشند که رضایت مشتری را جلب کند.

۵- بهینه سازی فرایند و رفع نواقص

یک کارمند، در عین حالی که یک تولید کننده است، یک مشتری داخلی نیز محسوب می شود. او باید در مقام یک عرضه کننده، به توقعات مشتری، به ویژه زمان تحویل، رسیدگی به شکایت، کیفیت و هزینه ها، آگاه باشد و به عنوان بخشی از زنجیره ی عرضه، نه تنها باید به دنبال پیشرفت در واحد خود، بلکه در کل زنجیره ی فرایند باشد .

۶- پیشرفت همیشگی

مقصود از پنج اصل نخست، دست یابی به هدف ششم می باشد که همانا اجرای واقعی T. C. C  است که کلیدی به نام مشتری مداری در اختیار شرکت ها قرار می دهد که رضایت مشتری را به همراه خواد داشت. یادآوری این نکته ضروری است که  T. C. C  یک برنامه کوتاه مدت توجه به مشتری نیست بلکه روش نوین مدیریتی است که هدف آن ایجاد رابطه قوی و ارتباطی فراگیر با مشتریان است.

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

قمار باز و قمار بازی در کسب و کار و مدیریت رفتار سیاسی در سازمان

قمار باز و قمار بازی در کسب و کار و مدیریت – ...