کارگاه آموزشی مدیریت نمایندگی ها و کانال های فروش و بازاریابی
Drkhooyeh.ir
🟢تکنیک های و روشهای مدیریت، کنترل، ارزیابی و هدایت نمایندگی ها عاملیت ها و کانال های فروش و بازاریابی
🟡 مدرسان دوره: دکتر علی خویه و همکارن
Khooyeh.com
📍شرکت ها، برای فروش و توزیع محصولات خود در سراسر کشور اقدام به ایجاد، گزینش و به کار گرفتن نمایندگی، کانال فروش، خدمات پس از فروش و کانال های بازاریابی می نمایند اما بیشتر این شرکت ها در زمینه ارزیابی، کنترل، هدایت و تجزیه و تحلیل این نمایندگی ها، دچار مشکلاتی هستند و بسیاری از این شرکت ها در زمینه افزایش کیفیت وکمیت خدمت رسانی این نمایندگی ها وکانال های فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان خود، نیاز به یک نگرش سیستمی و آموزش های تخصصی و حرفه ای هستند.
Doctorsales.ir
🔴🟡سرفصل های کارگاه آموزشی مدیریت نمایندگی ها و کانال های فروش و بازاریابی و خدمات پس از فروش
تکنیک های فروش و بازاریابی، روش های فروش و بازاریابی
🔵روش های ایجاد نمایندگی در سراسر کشور روش های گزینش و به کارگیری نمایندگی ها و عاملیت ها
🔵تکنیک های اثربخش کنترل وهدایت نمایندگی ها وکانال های فروش سراسر کشور
🔵روش های کاهش هزینه های نمایندگی های سراسر کشور
🔵روش های ارزیابی کمی و کیفی نمایندگان
🔵روش های بهبود فرایند های ارتباطی بین شرکت و نمایندگان
🔵استانداردسازی نمایندگان وکانال های بازاریابی فروش خدمات پس از فروش در سراسر کشور
🔵روش های افزایش فروش نمایندگان سراسر کشور
🔵روش های رتبه بندی نمایندگان و عاملیت ها
🔵روش های انتخاب و گزینش علمی و سیستمی اثربخش نمایندگان
🔵مهارت های عقد قرارداد با نمایندگان و عاملیت ها
🔵روش های مدیریت هدایت و رهبری اثربخش نمایندگی ها
http://saleschool.blogfa.com/post/116
🔵تدوین اهداف فروش و استراتژی های هدفگذاری در فروش و برنامه های زمان بندی اهداف فروش و بازاریابی
🔵نظارت بر اجرای برنامهی فروش و بازاریابی نمایندگان سراسر کشور روش های نظارت بر نمایندگان فروش و بازاریابی
🔵 تنظیم روش ها و جداول پیش بینی فروش به روش های حرفه ای و علمی برای نمایندگان و کانال های فروش سراسر کشور
🔵تدوین و ایده پردازی برنامه های افزایش فروش،
🔵 اجرای جشنواره های فروش و بازاریابی برای نمایندگان و کانال های فروش و بازاریابی
🔵ارائه راهکارهای ارتباطی و تعاملی در جهت سازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و فکر افزاری افزایش فروش،
🔵 استخدام گزینش و مصاحبه با نیروهای فروش نمایندگان و کانال های توزیع فروش وخدمات پس از فروش،
Moyragi.ir
Mooyragi.ir
🔵 به کارگماری نیروهای موثر فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی برای عاملیت ها و نمایندگی
🔵بررسی دلایل کاهش مشتریان و افت فروش و دلایل نارضایتی نمایندگان فروش،
🔵بررسی دلایل ناکارآمدی عاملیت ها و نیروهای فروش نمایندگان و کانال های بازاریابی
🔵شناسایی عوامل وفادار نبودن مشتریان و گرایش آنها به رقبا، روش های افزایش میزان وفاداری مشتریان و تکنیک های وفادارسازی مشتریان، بررسی ویژگی های محیط
🔵طراحی تدوین و استقرار فرآیندهای فروش طراحی و نظارت بر چرخه عملیات فروش نمایندگان و عاملیت ها
Marketingdoctor.ir
🟥این کارگاه آموزشی به طور خصوصی و سازمانی در داخل شرکت ها به شکل مشاوره ای و آموزشی ارائه می گردد.
چرا آموزش در محل
Instagram.com/khooyeh.ir
ارزیابی و رتبه بندی نمایندگان فروش. روش ارزیابی مدیریت و رتبه بندی نمایندگان
تعریف نماینده: نمایندگی یک شرکت یا فرد است. نماینده فروش با هدف فروختن و نه استفاده از محصولات و برای کسب سود، محصولات شرکت یا فرد دیگر را به نمایندگی از آن فرد یا شرکت به فروش میرساند. معمولاً در این روش از تجارت نمایندگی فروش با خرید محصولات از شرکت یا فرد اصلی با قیمت کمتر از قیمت بازار، به فروش محصولات اقدام میکند تا به این ترتیب ضمن افزایش فروش و برند شرکت اصلی، نمایندگی فروش نیز به سود و درآمد برسد. در این نوع از تجارت به این دلیل که نماینده فروش محصولات را از فرد یا شرکت خریداری و سپس نسبت به فروش آنها اقدام میکند.
تعریف عاملیت: عاملیت در واقع میان نمایندگی و بازاریابی است ، به این شکل که متقاضی با حجم محدود اقدام به خرید مینماید و هر زمان که مشتری به ان مراجعه کرد و نیاز به خرید داشت به شرکت مراجعه نموده و ان کالا را تهیه مینماید البته لازم به توضیح است عامل بایستی آن حداقل میزان معین در درخواست عاملیت خود را در ماه پر نماید .
ع عامل در واقع بازوی فروش محصولات شرکت محسوب شده و خرید را خود انجام داده و مستقل ان کالا را بفروش میرساند و هیچگونه تعهدی شرکت نسبت به فروش سایرین در ان حوزه به متقاضی عاملیت نداشته هر چند وی از تخفیفات عاملیت استفاده خواهد کرد . لازم به ذکر است چنانچه در ان استان محل فعالیت عاملیت شخصی اقدام به نمایندگی نماید ، عامل در حوزه نماینده بایستی بعد از ان زمان از نمایندگی شرکت در ان استان خرید نماید و زیر مجموعه نماینده در ان استان قرار خواهد گرفت . شرکت مختار است به هر تعداد نفری در ان حوزه اعطای عاملیت فروش
عاملیت برای افرادی در نظر گرفته شده است که سرمایه قابل توجه ایی نداشته ولی با میزان سرمایه محدود خود میخواهند اقدام به خرید و فروش کالا نمایند و در واقع تفاوت میان عاملیت فروش و نمایندگی های فروش در توان خرید متقاضی است به شکلی که مثلا اگر یک نمایندگی در یک استان بایستی حداقل در ماه به صورت تعهد آور کالایی را ۱۰۰ تن بفروش برساند عامل در حوزه نماینده بایستی بعد از ان ۵تن بفروش برساند.
تعریف نماینده انحصاری: یکی از مصادیق نمایندگی تجاری همانا نمایندگی انحصاری است. منظور از قید انحصار (exclusivity) در این قراردادها آن است که فردِ نماینده، تنها شخصی باشد که در منطقه مورد توافق طرفین با توجه به هدف مشخص شده، به فروش محصولات میپردازد که در این صورت قرارداد جنبه انحصاری پیدا خواهد کرد.
یکی از عناصر مهم در هر کسب و کاری، نماینده فروش مجموعه است. نماینده فروش کسی است که به جای فروش مستقیم، محصول یا کالایی را برای مصرف کنندگان، مشاغل، سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی به نمایش میگذارد و در نهایت به آنها میفروشد. نمایندگان فروش برای تولیدکنندگان و عمده فروشان عنصری حیاتی هستند، زیرا بخش عظیمی از پروسهی فروش به نحوهی پرزنت و تبلیغات آنها بستگی دارد.
مشاغل متنوعی برای نمایندگان فروش وجود دارد. زیرا محصولاتی که میتوانند بفروشند، طیف گستردهای دارد. از موادغذایی یا تجهیزات اداری تا لوازم دارویی و بسیاری از محصولات و خدمات دیگر را شامل میشود. در این مقاله در مورد وظایف نماینده فروش و ویژگیهایی مورد نیاز برای این شغل صحبت خواهیم کرد.
وظایف نماینده فروش چیست؟
مسئولیتهای یک نماینده میتواند بسته به کارفرما و زمینهای که در آن فعالیت میکند متفاوت باشد. اما بعضی از وظایف مشترک نمایندگان فروش به شرح زیر است:
- محصولات و خدمات را به بهترین روش ممکن ارائه داده و به فروش برساند
- محتوای پرزنتهای فروش خود را با مطالعهی نوع محل فروش یا نوع کسب و کار تنظیم کند
- تلاشهای فروشش را با مشتریان موجود و بالقوه تنظیم میکند
- با ارسال گزارش فعالیتها و نتایج، مانند گزارش تماسهای روزانه، برنامههای کاری هفتگی و تجزیه و تحلیل ماهانه و سالانه، مدیریت را در جریان قرار دهد
- برای دستیابی به اهداف فروش و فراتر رفتن از آنها، با مشتریان جدید و موجود در تماس باشد
- با حضور در کارگاههای آموزشی، بررسی نشریات حرفهای، ایجاد شبکههای شخصی و شرکت در جوامع تخصصی، دانش حرفهای و فنی خود را به روز نگه دارد
- برای مدیریتِ اعتراضات و شکایاتها، از فنون مذاکره و مهارتهای مجاب کننده استفاده کند
- با بررسی مشکلات، ایجاد راه حلها، تهیهی گزارش و ارائهی توصیههایی به مدیریت، شکایات مشتری را برطرف کند
- نتایج و دستاوردهای فروش را به صورت روزانه جمع بندی کرده و به تیم مدیریت ارائه دهد
- با جمع آوری اطلاعات فعلی بازار در مورد قیمت گذاری، محصولات موجود، محصولات جدید، برنامههای تحویلی و تکنیکهای تجاری، بر رقابت نظارت داشته باشد
- با ارزیابی نتایج و تحولات رقابتی، برای ایجاد تغییر در محصولات، خدمات و خط مشی سازمان، پیشنهادات خود را به مدیریت ارائه کند
شرح وظایف سرپرست مناطق:
تقسیم بندی مناطق
اهمیت و ضرورت تقسیم بندی صحیح مناطق فروش سطح کشور برای سازمان فروش امری بدیهی و واضح است. عوامل متعدد و مختلفی از قبیل آمار جمعیت استان ها، نحوه پراکندگی جمعیت، موقعیت جغرافیایی استان ها، شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر استان ها، سطح هزینه و درآمد خانوارها، سطح فرهنگ و رویکرد ساکنین استان ها به کالاهای ایرانی، آمارهای جمعیتی از قبیل آمار ازدواج، آمار گروه های سنی جمعیت، وضعیت حضور رقبا در بازار، تعداد فروشندگان، نحوه بازاریابی و تبلیغات، شرایط پرداخت و سیاست های تعامل با نمایندگان و فروشندگان، سیاست های توزیع و بسیاری دلیل دیگر میتوانند در سهم فروش مناطق مختلف با توجه به رویکرد و استراتژی مجموعه تاثیرگذار باشند. از این رو سادهترین و بهترین نوع تقسیم بندی مناطق فروش با توجه به گستره وسیع کشور عزیزمان ایران تقسیم بندی جغرافیایی مناطق فروش در سطح کشور است. با توجه به تفاوت میزان فروش کالاها در مناطق مختلف با در نظر گرفتن دلایل مذکور، نحوه هدف گذاری فروش میبایست بر اساس
تقسیم بندی مناطق فروش در هر منطقه جداگانه توسط اعضای تشکیل دهنده شورای هدف گذاری فروش صورت پذیرد.