ژوئن 22, 2016
1,462 بازدید
هدف از طراحی چیدمان فروشگاه و مهندسی فروش چید مان تسهیلی به ارنج کردن ماشین ها ، ادارات ، ایستگاه های کاری ، محوطه های انبار راهروها و محوطه های عمومی در یک مکان موجود یا پیشنهاد شده اطلاق می شود . چیدمان فروشگاه و مهندسی فروش استلزام گسترده ای برای کیفییت ،بهره وری و قابلیت رقابت یک شرکت دارد . تصمیمات چیدمان فروشگاه و مهندسی فروش ی به طور قابل ملاحظه ای بر میزان کارآمدی کارگران در انجام کارهایشان ،سرعت تولید کالاها ،سختی ماشینی کردن یک سیستم وجوابگو بودن یک سیستم در تغییر محصول یا طرح خدمات ،ترکیب محصول ...
ادامه متن »
ژوئن 22, 2016
1,186 بازدید
از آثار مثبت پروموشن promotion سمپلینگ sampling و مرچندایزینگ Merchandisingمی توان به موارد ذیل اشاره نمود : ۱- فرهنگ استفاده درست از محصول یا خدمت ۲- ایجاد تجربه استفاده از محصول یا خدمت برای مخاطب هدف ۳- ترغیب مصرف کنندگان به تغییر مارک مصرفی خود ۴- ایجاد وفاداری مصرف کننده نسبت به برند ۵- افزایش فروش ۶- ایجاد رابطه تعاملی بین مصرف کننده نهایی، تولید کننده و عرضه کننده بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising) روشی است که درفروشگاه ها ، کالاها را به مشتریان نشان میدهند. بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising) یک زبان یا ابزار ترغیب مشتری به خرید است که خرده فروشان ...
ادامه متن »
ژوئن 22, 2016
1,480 بازدید
عوامل مورد نظر مشتری دربازارپردازی (مرچندایزنگ Merchandising) ۱ – علائم: هدف ازبکاربردن علائم ، جلب توجه بیشتر مشتریان درهنگام حرکت ازجلوی قفسه ها ودادن آگاهی به ایشان می باشد. ۲ – در دسترس بودن: بهترین نقطه ازنظرمشتری در سطح چشم است. این ناحیه درخرده فروشی به ناحیه طلائی معروف است . ناحیه طلائی بهترین ناحیه برای محصولات جدید وناشناخته است . مشتری انتظاردارد ، همواره کالای معینی رادرقفسه معین پیدا کند. ۳ – سرعت درتشخیص: قیمت ها باید به صورت واضح و خوانا بر روی اتیکت یا جعبه محصول نوشته یا قرارداده شود تا مشتری بتواند قیمت ونام کالا را درکوتاه ترین زمان ...
ادامه متن »
ژوئن 22, 2016
2,469 بازدید
بازارپردازی (مرچندایزینگ Merchandising) (مرچندایزینگ) چیست؟ ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاطی میان تولیدکنندگان بوده است . تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبود های شهری وی بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ...
ادامه متن »
ژوئن 22, 2016
1,428 بازدید
برنــامهریزی استراتژیـــک انواع برنامهریزی تعریف برنامهریزی استراتژیک؟ تفاوت برنامهریزی استراتژیک و عملیاتی هدف برنامهریزی استراتژیک مشکلات برنامهریزی استراتژیک عدم اطمینان محیط مراحل برنامهریزی استراتژیک ویژگیهای برنامهریزی استراتژیک موفق مدلهای برنامهریزی استراتژیک برنامهریزی غلتان برنامهریزی استراتژیک و عملکرد سازمان تفکر سیستمی و تحلیلی برنامهریزی سناریو برنامه چیست؟ برنامهها مجموعههایی از هدفها، خطمشیها، روشهای انجام کار، دستورها، کارهای ویژه، گامهایی که باید برداشته شود، منابعی که باید به کار بسته شود، و دیگر عناصر لازم برای اجرای یک کنش شناخته شده و معلوم هستند. برنامهها به گونهی معمول و با بودجه و اعتبار پشتیبانی میشوند ( ...
ادامه متن »
ژوئن 20, 2016
5,154 بازدید
شرکتهای پخش مویرگی موفق چه شرکتهایی هستند؟ ۱-سیستمی بودن و نه فردی بودن شرکتهای پخش مویرگی باید از فردی بودن و تصمیم گیری فردی عبور کنند تشکیل جلسات کارشناسی و تصمیم گیری های منطقی و برنامه ریزی علمی به آنان کمک می کند تا نبض بازار را در دست بگیرند. این از ویژگیهای بارز شرکتهای پخش مویرگی موفقند. ۲-هدف گذاری و برنامه ریزی بلند مدت سرپرستان فروش و ویزیتورها معجزه نمی کنند این یک واقعیت است، شرکتهای پخش مویرگی که می خواهند در مدت زمان اندک به فروش بالایی برسند اصولا هدف گذاری و برنامه ریزی بلند مدت ندارند و ...
ادامه متن »
ژوئن 20, 2016
1,286 بازدید
مشتریان وفادار و رابطه ی آن با رضایتمندی مشتری وفادار، کسی است که بطور مکرر از یک فروشنده، کالا و خدمات می خرد و نسبت به او نگرش مثبتی دارد و به همین جهت، خرید از او را به تمامی آشنایان خود نیز بطور مصرانه، توصیه می کند. بنابر این۵% افزایش در وفاداری مشتری، باعث می شود ۲۵% تا ۸۵% سود شرکت، افزایش یابد که این نرخ را هزینه وفاداری می گویند. آبرا هام لینکلن می گوید: ” شما می توانید، همه ی مردم را بعضی مواقع گول بزنید” که از این جمله می توان، موارد زیر را استخراج ...
ادامه متن »
ژوئن 20, 2016
1,303 بازدید
۱۴ نشانه مذاکره کننده خوب عبارتند از ۱_ بدون داشتن اختیار هرگز پشت میز مذاکره نروند ۲_ با کسی مذاکره کند که به اندازه خودش حداقل صاحب اختیار است. ۳_ طرف مقابل و خودش را به گوشه دیوار نبرد بعبارتی راه گریز باشد و همه حرف ها یکجا نزنیم ۴_ سر میز مذاکره دوراهی عمل نکند نه به دروغ لازم است و نه به گفتن اطلاعات کامل ۵_ سوالی را نکند که جواب به ضرر بشنود ۶- راجع به مطلبی که تخصص ندارند بحث نکنند مثلا کوره گازی که ۱۲۵۹ درجه است درحالیکه ۲۵۰۰ بود. ۷_ از نقش پردازی برای ...
ادامه متن »
ژوئن 19, 2016
1,266 بازدید
ارزش مشتری ارزش مشتری از، کیفیت کالا، کیفیت خدمت و قیمتی بر مبنای این عناصر، تشکیل شده است. کیفیت کالا و خدمت، پایه ی قیمت آن به شمار می رود ولی صرفاً بر مبنای یک طیف پیوسته خوب – بد، ارزیابی نمی شود. تصویر کلی یک شرکت نیز در، برداشت مشتری از ارزش دریافت شده، نقش دارد. مثال هایی از این تصویر، شامل مسئولیت در قبال محیط زیست، تابعیت شرکت و محبوبیت کلی آن می باشد. مفهوم ارزش مشتری، ارتباط بسیار نزدیکی با رضایت مشتری دارد. اگر یک شرکت از انتظارات مشتری در قبال کیفیت کالا، کیفیت خدمت و قیمت، ...
ادامه متن »
ژوئن 19, 2016
2,944 بازدید
پیتر دراکر رضایت مشتری را ناشی از درست انجام شدن کار ها می داند. از سوی دیگر تا اینجا مشاهده شد که تحقیقات تجربی بسیاری رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت را تایید می کنند. در مطالعه ای که توسط کرونین وتیلور انجام شده است، رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان مورد آزمون قرار گرفته است . این دو در مطالعات شان به این مطلب اشاره کرده اند که محققان بازاریابی درباره رابطه علی و معلولی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتریان توافق ندارند و پیشنهاد کردند که مطالعات تجربی بیشتری برای ...
ادامه متن »