برگزاری دوره های آموزشی در سازمان شما

۷نکته برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم CRM جدید

۷نکته برای اجرای موفقیت‌آمیز سیستم CRM جدید

در این مطلب بر ساختار سازمانی تمرکز می‌کنیم .

تعریف CRM را در مقاله ی زیر می توانید بخوانید:

 

CRM مدیریت ارتباط با مشتری

 

این سوال که آیا مشتری CRM را انتخاب کرده‌اید یا نه ، ایده خوبی است که برای چالش‌های سازمانی که ممکن است ملاقات کنید، آماده باشید :

چه چیزی از منابع در بر دارد؟

آیا شما نیاز به تغییرات سازمانی دارید؟

اهداف یا مزایایی که انتظار دارید از سیستم CRM خارج شوید چیست؟

آیا میخواهید نرم افزار CRM شما تحت وب و در فضای ابری اینترنت باشد یا نه؟

 

وقتی یک سیستم IT جدید را اجرا می‌کنید ، کل سازمان باید همگام باشد . باید ترکیبی از دستورالعمل‌های رسمی و مشارکت شخصی باشد . وجود یک مدیر پروژه خوب ضروری است و راه موفقیت، در ارتباط داخلی خوب است . سیستم CRM تنها تکنولوژی نیست ؛ بلکه یک استراتژی و یک فلسفه است .

 

 

اصول مدیریت ارتباط با مشتری CRM

در اینجا ۷ نکته برای بررسی یک سیستم CRM در نظر گرفته شده‌است :

 

۱. Anchorage در مدیریت ارشد

ممکن است واضح باشد که پروژه‌ای که شامل تمام بخش‌های یک سازمان است به مشارکت مدیریت ارشد نیاز دارد , اما برای الهام بخشیدن و ایجاد اعتبار ، وجود مدیریت ارشد حیاتی است . آن‌ها عقیده و فرهنگ را در سازمان هدایت می‌کنند و انطباق اولیه آن‌ها یک اثر همکوشی بر کل سازمان می‌دهد . پس آن‌ها را درگیر کنید !

۲. مدیر پروژه

هنگامی که در حال اجرای یک سیستم جدید CRM هستید ، مهم‌ترین فرد آن است که مدیریت کلی و دستور اجرای پروژه را دارد . فرد انتخاب‌شده باید پروژه را هدایت کند تا مراحل انجام شود و اهداف برآورده شوند . و باید با اشتیاق ، شور و شوق و تمرکز بر جزئیات کارش را پیش ببرد

۳. سوپر کاربر

 

یک سوپر کاربر مسئول یک مدیر پروژه نیست . این شخص در سازمان شما است که به عنوان سوپر کاربر سیستم جدید شما تعیین می‌شود . او فقط عاشق سیستم جدید است و می‌خواهد همه چیز را یاد بگیرد . وقتی دیگران در سازمان شما مشکلات دارند و یا نیاز به حمایت دارند ، این فرد داخلی است که باید به آن مراجعه کنند . این شخص اغلب نقطه تماس با فروشنده است و اولین کسی است که اطلاعات درباره نسخه جدید و غیره دریافت می‌کند .

 

۴. راه‌اندازی با BANG !

بازاریابی داخلی گاهی دست‌کم گرفته می‌شود ، اما در هنگام اجرای یک سیستم جدید CRM باید مزایای آن را به همکاران خود هدیه دهید. یک مقاله خنثی در اینترنت ، یک پوستر، یک تی شرت ویژه، بخش راه اندازی داخلی و غیره ایجاد کنید. ولازم نیست هزینه زیادی را بپردازید .

بازاریابی داخلی چیست

 

۵. دستورالعمل‌های داخلی

سیستم CRM تنها به اندازه داده‌های موجود در آن خوب است . ضروری است که برخی دستورالعمل‌های متداول تعیین شوند . برای مثال نحوه گنجاندن داده‌های شرکت جدید یا ثبت یک فروش اگر Trine، Steven و Marie همه فروش خود را در سیستم CRM ثبت کنند، اما مایکل نمیتواند، برای مدیر فروش دشوار است که آمار فروش صحیح را دریافت کند و تیم فروش خود را مربی کند. همچنین مایکل برای پیگیری خط مشی تیم فروش ، مشکل ساز است.

دستورالعمل‌ها باید مکتوب شوند و برای مثال در اینترنت منتشر شوند .

 

۶. آموزش

 

همه ما متفاوت هستیم برخی از مردم از یک سیستم جدید اخراج می شوند و از آن استفاده می کنند. دیگران ممکن است به یک روش جدید کار مشکوک باشند. مدیر پروژه باید استراتژی هایی برای مدیریت هر دو گروه کاربر داشته باشد. شما می توانید از یک فروشنده از کلاس درس بخواهید، یا اگر یک کاربر فوق العاده داخلی را اختصاص داده باشید، می توانید آموزش ها را در دفتر خود انجام دهید. شما همچنین باید یک مقدمه در سیستم CRM خود را در برنامه آموزشی درونی برای کارمندان جدید اضافه کنید. پس از آن، کارکنان جدید از همان ابتدا مسیر درست را خواهند یافت

 

۷. استراتژی

CRM همانطور که قبلا ذکر شد ، نه تنها تکنولوژی بلکه فلسفه است .

 

هنگامی که یک سیستم CRM را اجرا می‌کنید کل سازمان نیاز به تفکر مجدد دارد و هر فرد باید الگوی کاری خود را تغییر دهد . این یک چالش است و نیازمند یک استراتژی برای مقابله با نگرش منفی در تمام سطوح است . با وجود این واقعیت که طی ده سال گذشته درباره CRM خیلی زیاد نوشته شده است،بسیاری از افراد هنوز به CRM به عنوان یک ابزار فروش نگاه می‌کنند .

سعی کنید خودتان را با نگرشی مانند ” کار ما متفاوت است  ، و نیازی به سیستم CRM نداریم ” و یا ” من همه ایمیل‌های ذخیره‌شده در پوشه‌ها در Outlook را دارم ، بنابراین می‌دانم چطور آن‌ها را پیدا کنم .” آماده کنید !

 

من می‌توانم دلایل زیادی برای اجرای سیستم CRM به شما بدهم ،

استدلال : زمانی که در محل کار، شرکت مالکیت تولید خود را دارد، سیستم CRM تضمین می کند که تمام اسناد در یک پایگاه داده مشترک متعلق به شرکت ذخیره می شود.

 

نتیجه‌گیری

ما می‌گوییم که پاشنه آشیل تمام سیستم‌های IT کاربرپسند است .

جوناس سدستروم نویسنده ”  Stupid bloody system به مشکلات سیستم های اطلاعات ضعیف در یک محیط کاری نگاه می کند. او ادعا می کند که توجه به مشکلات از سیستم های داده بسیار ضروری است که قبل از اینکه محیط کاری را از بین ببرد، باید حل شود. مرجع عجیب و غریب از فروشنده نرم افزاری شما می توانید بگویید؟ اما او به یک نکته بسیار مهم اشاره می کند – قبل از انتخاب سیستم جدید فناوری اطلاعات، باید وقت و تلاش خود را ارزیابی کنید. نه تنها تکنولوژی باید در جای خود قرار گیرد، بلکه همچنین کاربرگ دوستی نیز مهم است تا اطمینان حاصل شود که کاربران آن را دوست دارند و شما می توانید نتایج حاصل از سرمایه گذاری خود را ببینید.

مدیریت ارتباط با مشتری CRM ارتباط موثر با مشتری جذب مشتری افزایش تعداد مشتریان افزایش فروش

درباره مشاور فروش و بازاریابی

علی خویه مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش – با بیش از 18 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف در سراسر کشور،دارای سابقه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از ۱۰۰ ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی …….

پاسخی بنویسید

ایمیل شما منتشر نمی شود.

x

این مطلب را نیز بخوانید

۱۵ روش مشتری یابی

مشتری یابی با ۱۵ روشی که به کسب و کارتان رونق می ...