منبع: HBR گوردون مک مستر مدیر عاملهانسک موتور است و به تازگی مارتی را به عنوان مدیر جدید بازاریابی در سازمان استخدام کرده و به شدت از او پشتیبانی میکند. مارتی معتقد است که سازمان باید بار دیگر خود را با هویت گذشته، به مشتریان معرفی کند.هانسک که سازمانی قدیمیو باسابقه است در آغاز خود را به عنوان تولید کنند موتورهایی بیصدا در بازار معرفی میکرد. مارتی اعتقاد دارد که بازاریابی سازمان باید بیش از هر چیز این ویژگیهانسک را که به نظر او به نوعی هویتهانسک و دلیل وجودی آن است، به مشتریان یادآوری کند. او حتی با مطرح ...
ادامه متن »۵ عامل مهم بازاریابی
در زمان توسعه برنامه بازاریابی، دانستن کی (چه کسی)، چی،کی(چه موقع)، کجا و چرا (who ،what ،when، where and ،why) کافی نیست، بلکه باید آنها را بهترتیب تحت نظارت و کنترل داشته باشید. استیو مک کی شما از پنج Wبازاریابی یعنی چه کسی، چی،کی، کجا و چرا زیاد شنیدهاید. اینها عناصر مورد نیاز برای دریافت و فهم همه نوع داستانی از قبیل افشای رسوایی خبرنگاران، بررسی جرم و جنایت پلیس یا حتی رسیدگی به شکایات مشتریان توسط نمایندگی خدمات است حتی میتوانید یک فرمول قدیمیروابط عمومی متشکل از کلمات بالا برای نوشتن اخبار در الگوی تعریف شده پیدا کنید. بیشتر ...
ادامه متن »اصول و مبانی بازاریابی فرانشیز
مترجم: بهناز پذیرایی نویسنده: Scott Langdon نوعی از کسبوکار وجود دارد که در آن شما میتوانید بخشی از حق امتیاز یک کسبوکار بزرگ را در محلهای مختلف خریداری کنید. این نوع سرمایهگذاری اگر درست انجام شود بسیار سودمند خواهد بود، اما نکات زیادی وجود دارد که قبل از خرید امتیاز یک کسبوکار بزرگتر باید در نظر بگیرید. بهعبارت دیگر، مهم است که کار را بهطور صحیح انجام دهید و قبل از خرید امتیاز یک کسبوکار فرانشیز (نوعی کسبوکار که در آن به یک شرکت اختیار فروش تولیدات یا محصولات شرکت دیگر داده میشود و در قبال آن مبلغی دریافت میشود)، ...
ادامه متن »۵اصل مهم بازاریابی
اکثر بازاریابانی که از استراتژی بازاریابی محتوا استفاده میکنند، از عدم موفقیت خود شکوه دارند. در برخی از موارد هم فرآیند به گونهای است که به ماهیت بازاریابی محتوا به دیده شک و تردید نگریسته میشود. اما این پرسش مطرح است که اگر بازاریابی محتوا شیوهای است نوین و توسعه یافته به طوری که بیش از ۹۰ درصد صاحبان کسبوکار از آن استفاده میکنند، چرا برخی آن را شیوهای بیاثر و ناکارآمد میدانند؟ آنطور که مشخص است، این روش از بازاریابی، شیوهای نیست که در همه جا شکست خورده باشد. این تحلیل افراد بوده که آن را روشی ناکارآمد جلوه ...
ادامه متن »روش های متقاعد سازی مشتری
خیلی ها سوال می پرسند که چطور بفروشیم !؟ به چه کسی بفروشیم ؟ با چه تکنیکی باید این کار را انجام دهیم ؟ چطور این فرآیند را آموزش دهیم !؟ پاسخ سوال سادست. باید دانش فروش و متقاعد کردن مشتری را فرا بگیریم. بزرگترین معلم برای فروش بهتر و بیشتر تجربه کردن است. اما نقش مربی در این فضا به عنوان کسی که بتواند این فرآیند را چک کرده، مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را با الگوهای اصلی مطابقت دهد بی شک بسیار تاثیرگزار و حیاتی خواهد بود. مدل A.I.D.A چیست؟ مدل AIDA مراحل ابتدایی و پایهای ...
ادامه متن »چالش های بازاریابی
وقتی راجع به رشد یک کسبوکار صحبت میکنیم، باید به تفاوت مراحل مختلفی که یک شرکت از نظر چرخه عمر کسبوکار پشت سر میگذارد آگاه باشیم، زیرا هر کدام از این مراحل چالشهای خاص خود را داشته و به استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی متفاوتی نیاز دارند. مهم است که بدانید کسبوکار شما بهطور مداوم در حال تغییر است و رشد کسبوکارتان با سرعتی یکنواخت همراه نخواهد بود. در ادامه آن دسته از چالشهای بازاریابی که در مراحل مختلف چرخه عمر کسبوکارتان با آن مواجه خواهید شد را برشمردهام و پیشنهادهایی برای انتخاب استراتژیهای بازاریابی ارائه کردهام: ۱) مرحله آغاز ...
ادامه متن »انواع بازاریابی
هر وقت شواهدی خواستید مبنی بر این که ” مارکتینگ ” تا چه حد گسترده و تفصیلی است، سعی کنید فهرستی از انواع مارکتینگ موجود تهیه کنید. تهیه ی فهرستی از انواع مارکتینگ در آغاز به اندازهی کافی سهل به نظر می رسد، مثل مارکتینگ جستجوی اینترنتی (سرچ مارکتینگ)، مارکتینگ ایمیلی ،مارکتینگ محصول ، مارکتینگ ویروسی – ولی چیز دیگری که باید بدانید این است که بیش از ۱۰۰ اصطلاح در این زمینه وجود دارد! من به فهرستی ازانواع مارکتینگ شامل ۱۳۱ مارکتینگ مختلف دست یافتم گفتوگوی من با دوستم مارک کپیج، الهامبخش این تصمیم بود که فهرستی از انواع مارکتینگ را گردآوری کنم. برای اینکه فهرست انواع مارکتینگ تا حدودی قابل مدیریت ...
ادامه متن »آیا باید به تمام خواستههای اسپانسرها تن داد؟
موردکاوی اول: موسسهHealthy Launches یک شرکت غیرانتفاعی در آمریکا است که به حمایت از دانش آموزان بیبضاعت در مناطق فقیرنشین این کشور میپردازد و تغذیه رایگان و سالم در اختیار آنها قرار میدهد. چندی پیش این شرکت دچار کمبود منابع مالی شد و به ناچار از چند اسپانسر درخواست کمک کرد که در نهایت یکی از آنها بهعنوان اسپانسر مالی با شرکت قرارداد بست. اگرچه حجم سرمایهای که آن اسپانسر به شرکت تزریق میکرد قابل توجه و حتی بیش از نیاز کنونی شرکت بود، اما خواستهای از سوی آن اسپانسر مطرح شده بود که هیاتمدیره شرکت را دچار یک دوراهی ...
ادامه متن »تکنیک های بازاریابی
۱- همیشه نوآوری داشته باشید. هر زمان که چیز جدیدی در کسب و کار خود ابداع می کنید،در واقع فرصتی برای فروش بیشتر خلق کرده اید. مثلا کار ساده ای همچون افزودن اطلاعات جدید در سامانه اینترنتی که با جذب محققان و مشتریانی که در جستجوی اطلاعات جدیدرسامانه شمارا می کاوند، فرصت دیگری را برای فروش فراهم می کند. هم چنین افزودن کالا و خدمت جدید به فهرست محصولاتی که عرضه می کنید،معمولا موجب افزایش قابل توجهی در فروش می شود.افزایش فروش به این طریق می تواند سه دلیل عمده داشته باشد: جذب مشتریان جدید که به کالا و خدمات ...
ادامه متن »بازاریابی مستقیم
بازاریابی مستقیم عبارت است از استفاده از کانال های مستقیم – مصرف کننده به منظور دست یابی و ارسال کالا ها و خدمات به مشتری ها بدون واسطه های بازاریابی. این کانال ها دربرگیرنده ی پست مستقیم است، و شامل: کالا نماها بازاریابی تلفنی تلویزیون تعاملی کیوسک ها وب گاه ها و دستگاه های همراه است. بازاریابی مستقیم ( Direct mail marketing ) بازاریاب های مستقیم به دنبال پاسخ قابل اندازه گیری هستند، که می توان به سفارش دریافتی از مشتری از طریق بازاریابی سفارش مستقیم اشاره کرد. بسیاری از موسسه ها به منظور ایجاد روابط بلندمدت با مشتری از ...
ادامه متن »