فروش و بازاریابی

بزرگترین اشتباه های فروش

علل کاهش سود و کاهش فروش

تاد دانکن بزرگ ترین استاد در زمینه ی فروش و مهارت های زندگی است. وی بیست و سه سال گذشته را به تحقیق در مورد زندگی و جنبه های کاری افراد موفق پرداخته است. کتاب های پر فروش و سمینارهای تاد دانکن روی میلیون ها تن تاثیر گذاشته است. کتاب بر هم زدن معامله ی فروش (KILLING THE SALE)تان دانکن ده اشتباه بزرگ را در هنگام فروش توسط فروشنده توضیح می دهد. این کتاب توسط محمد ابراهیم گوهریان و مریم میرجمالی به فارسی ترجمه شده است. بزرگترین اشتباه های فروش در حرفه ی فروش فرصت های بسیاری وجود دارد. از ۸۰ ...

ادامه متن »

مدیریت ورزشی و بازاریابی موفق

دامنه وظایف مدیریت ورزشی و نمایندگی‌های بازاریابی بسیار گسترده است و انجام حیطه‌های زیر در امر بازاریابی بسیار تاثیرگذار است. مدیریت و نمایندگی از سوی مشتریان، بازاریابی و تایید محصول، برگزاری و توسعه رویدادها، مدیریت و بازاریابی رویدادها، نمایندگی ملک و اقدام جهت گرفتن امتیاز، توسعه و تولید تلویزیونی، پاسخ به درخواست حمایت و مشاوره، خدمات میهمان‌نوازی، اجرای برنامه‌های اجتماعی و مردمی، تحقیق و ارزیابی و برنامه‌ریزی و مدیریت مالی. مدیریت و نمایندگی مشتریان شامل شرکت در مباحثه‌های مربوط به عقد قراردادها و تصمیم‌گیری پیرامون اقدامات بازاریابی، ‌برای اداره درآمدهای حقیقی و حقوقی مشتریان است. بازاریابی برای مشتریان شبیه به ...

ادامه متن »

تفاوت بازاریابی و فروش

  بسیاری از نظریه‌پردازان بزرگ دنیای مدیریت و کسب‌وکار بر این اعتقادند که بازاریابی و فروش نه مترادف و نه مکمل هم هستند و در برخی موارد می‌توان یکی از آنها را مخالف دیگری درنظر گرفت. بی‌تردید اگر بازاریابی به‌خوبی انجام شود، فروش به معنای واقعی کلمه غیرضروری خواهد شد. در واقع فروش محصولات تولید شده زمانی ضرورت پیدا می‌کند که برای محصولات تولید شده مشتری مشخصی وجود ندارد و شرکت مجبور است برای درآمدزایی و بازگشت سرمایه‌اش به دنبال مشتری و خریدار محصولات تولیدی‌اش بگردد. درحالی‌که بازاریابی درست و موفق می‌تواند شرکت را از فروش بی نیاز کرده و ...

ادامه متن »

تشکیل تیم فروش با انگیزه

برای دستیابی به بهترین نتایج باید تیم فروش با انگیزه داشته باشیم! هیچ هدف بزرگی بدون انگیزه و اشتیاق به وجود نمی آید. (رالف والدو امرسون)تیم فروش قلب تپنده یک سازمان است؛ تیمی که می توان ماحصل فعالیت تمامی کارکنان را در خروجی آن دید، تیمی که گاه با ۱۰۰ درصد انرژی وارد سازمان ما می شود و شاهد کاهش چشمگیر انگیزه آن در طول زمان هستیم. آیا می توان این روند را متوقف کرد؟ یا اصلا می شود تیمی را با انرژی پایین به بالاترین سطح انرژی رساند؟ چه چیزی واقعا مؤثر است؟ یکی از چالش های بزرگ یک ...

ادامه متن »

بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش

بازاریابی و نقش آن در حل مشکلات فروش طبق تعریف فیلیپ کاتلر از اساتید برجسته Marketing، بازاریابی «فعالیت‌های انسانی به منظور برآورده کردن نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری از طریق فرآیند تبادل است» و تبادل، فرآیند به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب از شخصی در مقابل ارائه خدمت دیگری تعریف شده و کلید آن ارزش آفرینی برای دو طرف در این فرآیند است. بازاریابی به عنوان پلی بین نیاز‌های مشتری و توانمندی‌های سازمان برای ارضای آن نیاز به صورتی است که برای هر دو طرف مبادله ارزش افزوده‌ای ایجاد کند. لذا بازاریابی کلیه عملیات در طول این پل را شامل می‌شود. عملیاتی ...

ادامه متن »

وظایف مدیر فروش

وظایف مدیر فروش .. وظایف مدیر  فروش : در شرکتهای پخش مویرگی یکی از مهمترین پستهای سازمانی سرپرست / مدیر فروش می باشد  و طبعا آشنایی با شرح وظایف ایشان مهم است . در زیر به صورت اختصار و تیتروار سعی شده است با برخی از این وظایف آشنا شویم لیکن تاکید می گردد هرکدام از این موارد نیاز به بسط و شرح جزئیات دارد !      ادامه مطلب

ادامه متن »

استراتژی‌های موضع‌ یابی محصول

استراتژی محصول جدید

استراتژی‌های موضع‌یابی محصول توجه به نیاز مصرف کننده و سود مورد نظر آن: یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها برای موضع‌یابی محصول توجه به نیاز مصرف‌کنندگان و سودی که مورد انتظار است، می‌باشد. به عنوان مثال: شرکت کیوان با توجه به شناختی که از خانواده‌های ایرانی پیدا نمود محصولی به نام برشتوک در بازار عرضه کرد که جایگزینی برای نان‌های سنتی گردید. توجه به ویژگی ظاهری محصول: وقتی محصول ویژگی ظاهری دارد که می‌تواند از آن به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نمود که نسبت به آن برنامه‌ریزی خواهیم داشت. مثل: شرکت‌های خودروسازی تویوتا، هیوندا. توجه به کاربرد: مدیران بازاریابی می‌توانند از ...

ادامه متن »

عوامل موثر در خرید خریدار

جذب مشتری

عوامل مؤثر بر تصمیم‌گیری خرید: (چه چیزهایی در خرید تأثیر می‌گذارد) عوامل اجتماعی و فرهنگی؛ ۲٫ عوامل موقعیتی؛ ۳٫ عوامل روانی و فردی؛ ۴٫ عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی (۴p) عوامل اجتماعی و فرهنگی: افکار، اعمال و باورها عمدتاً تحت تأثیر عوامل و نیروهای فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند که تعدادی از این عوامل عبارتند از: الف) تأثیرات فرهنگی: فرهنگ عبارت است از مجموعه پیچیده‌ای از باورها و روش‌ها که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود که تعیین‌کننده رفتار افراد می‌باشد. نکته: فرهنگ ممکن است در طول زمان تغییر کند. ب) تأثیر طبقه اجتماعی: منظور از طبقه اجتماعی ...

ادامه متن »

دوره های بازاریابی، ارتباطات، فروش، تبلیغات و خلاقیت

دوره هایی آموزشی استاد علی خویه نام دوره آموزشی دوره های زیرمجموعه کارگاه عملی متد آموزش ارتباطات فنون ارتباطات موثر مهندسی ذهن وان ال پی در ارتباطات ارتباطات بازاریابی یکپارچه( IMC)در کسب وکارها و صنایع تولیدی و خدماتی روابط عمومی و برنامه های ارتباطی  خلاق با مشتریان ارتباطات بازاریابی بین الملل تکنیک های روانشناسانه برای برقراری ارتباطات  تکنیک های شناسایی افراد در برقراری ارتباطات موفقیت درارتباطات سیستم های ترفیع و تشویق در ارتباطات و تجارت بین الملل مدیریت و برنامه ریزی رسانه – مهندسی رسانه زبان بدن در ارتباطات بازاریابی و فروش تکنیک های ارتباطات خلاق بازاریابی مهندسی بازار تکنیک ...

ادامه متن »

žروابط خریدار – فروشنده

žروابط خریدار – فروشنده . تعامل بین خریدار و نماینده فروش   مهم ترین بخش روابط خریدار – فروشنده عبارت از تعامل بین نماینده سازمان خریدار و نماینده ای از سازمان فروشنده است. زمانی که خریدار و نماینده فروش با یکدیگر ملاقات می کنند، ماهیت تعامل بین آنان به نقش، رفتار و ادراک آنان بستگی خواهد داشت. ادراک خریدار نسبت به نماینده فروش   دو ادراک کلی نسبت به نمایندگان فروش وجود دارد. ادراک اول در موردنمایندگی های فروش که نوعی دیدگاه عمومی است، آنها را به عنوان حراف، حرف گوش کن، کنترل و بررسی کننده مسئله با مهارت، رقابتی، ...

ادامه متن »