بازاریابی و فروش مصالح ساختمانی ابزار آلات ساختمانی
پنج استراتژی فروش و بازاریابی کاشی و سرامیک درب و پنجره سیمان میلگرد آهن سینک هود شیرآلات و تاسیسات ساختمانی و ….
دکتر علی خویه مشاور و مدرس در حوزه
بازاریابی فروش و برندینگ در صنعت ساختمان
۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
مولف و مترجم کتاب بازاریابی و فروش صنعت ساختمان
فروش مصالح ساختمانی صنعت گسترده ای است که در هر کشور انجام می شود. اما به دلیل ماهیت گسترده آن ، دلالان در این زمینه تمایل دارند که آرامش داشته باشند و حداقل تلاش را برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان انجام دهند. این امر نباید صادق باشد زیرا هر کسب و کاری به منظور برآوردن نیاز مشتری است ، بنابراین مشتری را مهمترین نهاد می کند. بنابراین ، اگر فکر می کنید که عالی کار می کنید ، منتظر بمانید تا از این ۵ استراتژی فروش برای مصالح ساختمانی استفاده کنید.مشتری خود را بشناسید
شناخت مشتری
اولین قانون در فروش ، در هر صنعتی که باشد ، شناخت مشتری است. قانون دوم شناخت مشتری و سوم شناخت مشتری شما است. همه محصولات شما به منظور برآوردن نیازهای مشتری است ، به همین دلیل است که شما باید این نیاز را که برآورده می کنید ، بدانید. شناخت مشتریان شما لزوماً به دانستن آنچه آنها انجام می دهند ختم نمی شود ، بلکه شامل اهداف و خواسته های آنها نیز می شود. به عنوان مثال ، دو صاحب خانه به زودی می توانند اهداف متفاوتی داشته باشند. ممکن است یکی بخواهد در بودجه ای کار کند و هدف دیگری می تواند بدست آوردن بهترین ها به هر قیمتی باشد. بدانید که هر مشتری چه می خواهد و با تحقق بخشیدن به محصولات ، این هدف را برآورده کنید.
به مشتریان خود توصیه پیشنهاد دهید و مشاور آنها باشید.
اکثر مشتریان بدون اطلاع از آنچه می خواهند به فروشگاه ها می آیند. بنابراین ، بخشی از شناخت آنها این است که بدانید قصد دارند چه چیزی بسازند و به آن توصیه کنید. این امر به تنهایی باعث می شود مشتریان شما همچنان بیایند. بنابراین ، اگر مشتری شما به چوب احتیاج دارد ، بدانید چه نوع چوبی. چه داگ فیر ، یا صنوبر ، برای کار بهترین است. این استراتژی دیگری نیز دارد که شناخت محصولات شما است. یا اگر مشتری شما کاشی و سرامیک نیاز دارد باید بدانید اندازه ابعاد جنس و بافت آن چی می تواند باشد
پیگیری
سه مرحله فروش وجود دارد. اول جذب مشتری ، دوم فروش محصول شما و آخرین پیگیری است. آخرین مرحله اغلب رد نمی شود و غیر ضروری تلقی می شود و این جایی است که اکثر خرده فروشان مصالح ساختمانی اشتباه می کنند. نام خود را قبل ، حین و بعد از فروش بنویسید. از مشتری بخواهید که در صورت برآوردن نیازهایش و بهبودهایی که دوست دارد هنگام خرید با شما ، در مورد مطالب به شما بازخورد بدهد. پیگیری علاوه بر کمک به بهبود محصولات ، به شما کمک می کند تا قبل از اینکه اطلاعات مربوط به مشکل به دست مشتریان دیگر برسد ، با مشکلاتی که مشتری ممکن است سریع داشته باشد مقابله کنید.
محصول خود را به بازار عرضه کنید
در اینجا یک استراتژی دیگر وجود دارد. بازاریابی برای تک تک مشاغل مناسب است. یکی از دلایلی که شما ترافیک کافی برای تجارت خود ندارید می تواند این باشد که مشتریان از کسب و کار شما اطلاع ندارند. آنها نمی دانند شما چه چیزی را ارائه می دهید ، نوع کالاهایی که ارائه می دهید و گاهی حتی مکان شما. از بروشورها ، ابزارهای بازاریابی آنلاین و غیره برای پیشبرد تجارت خود استفاده کنید.
همکاری با پیمانکاران
در حالی که برخی از مالکان خانه به تنهایی مواد خریداری می کنند ، اغلب همه چیز را در اختیار پیمانکاران می گذارند. اگر آنها این کار را نکنند ، از پیمانکاران توصیه می کنند. این امر پیمانکاران را در لیست افرادی قرار می دهد که باید به دنبال آنها باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید. شما می توانید این کار را با ایجاد همکاری ، ارائه معاملات خوب و برقراری ارتباط با آنها انجام دهید. این پنج مورد خلاصه ای از تمام استراتژی های فروش مصالح ساختمانی است. همه آنها مشتری را در وسط قرار می دهند و او را به مهمترین نهاد تبدیل می کنند. به همین دلیل است که شما به عنوان یک خرده فروش می خواهید با ارائه بهترین ها از سایر راه ها اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید با انتخاب نمایندگی های مناسب انجام دهید و Sherwood Lumber برخی از بهترین محصولات و معاملات را ارائه می دهد.
افرایش فروش در صنعت مصالح ساختمانی
برای افرایش فروش در صنعت مصالح ساختمانی ( بتن کاشی و سرامیک سیمان سینک و هود و درب و پنجره و ….) به این توصیه ها عمل کنید
استراتژی برند خود را روشن کنید
اولین قدم برای توسعه یک استراتژی جامع برند ، ابتدا شفاف سازی ، تعریف و مستندسازی جنبه های مختلف جهت استراتژیک برند است. بازار ، مخاطبان هدف و موقعیت متمایز برند. بدون این مبنا ، هر گونه تلاش بازاریابی می تواند بر اساس یک فرض باشد که با مخاطبان مورد نظر مطابقت نخواهد داشت.
مخاطبان هدف خود را بشناسید و نقاط درد آنها را درک کنید
یکی از تفاوت های صنعت مصالح ساختمانی با صنایع دیگر ، نیاز مخاطب به مشخصات دقیق و حجم سفارش است.
به معماران ، طراحان و صاحبان خانه ابزارهای منفعت بدهید
گنجاندن ویژگی های فناوری تعاملی مانند موشن گرافیک ، مدل های سه بعدی و واقعیت افزوده بازخورد ملموسی را که در این صنعت میل دارند به مخاطب می دهد. به همین دلیل است که نمایشگاه های تجاری برای مشتریان بسیار محبوب و برای برندها موفق بوده است. در حال حاضر تجربیات مشابه را می توان به صورت دیجیتالی ایجاد کرد.
نیازهای بازاریابی باید پیگیری شود
به منظور اثبات بازگشت سرمایه ، هرگونه تلاش بازاریابی از طریق روشهای سنتی یا دیجیتالی باید دارای معیارهای قابل پیگیری باشد. ثبت فعالیت های وب سایت ، جریان بازدیدکنندگان ، کلیک های فراخوان به اقدام و تبدیل همه فرصت هایی برای یادگیری نحوه عملکرد کمپین شما در زمان واقعی است.
یک قیف بازاریابی بسازید که از چندین پلتفرم استفاده می کند
برای بازاریابی موثر مصالح ساختمانی ، مهم است که کمپین های یکپارچه نه تنها بین کانال ها ، بلکه با سیستم های فروش نیز ادغام شوند. این اکوسیستم بازاریابی کامل ، تمام داده های لازم را برای اطمینان خرید یا خرید در صورت نیاز فراهم می کند. بازاریابی در چندین سیستم عامل هرگز مقرون به صرفه نبوده است ، زیرا کانال های دیجیتال هزاران برداشت هدفمند را برای سرمایه گذاری اندک ارائه می دهند.
ایجاد سفرهای مربوط به خریداران و نقاط تبدیل
هر مرحله از یک سفر آموزشی خریداری مصالح ساختمانی شامل کانالهای متعددی مانند جستجو ، تبلیغات ، اجتماعی ، محتوا ، چاپ ، بازاریابی ایمیلی و غیره است. قرار گرفتن در معرض ، تحقیق ، ملاحظه و مراحل تصمیم گیری. هنگام برنامه ریزی برای هر یک از شخصیت های مخاطبان خود ، موضوعات مشترک و رسانه های خلاق/محتوا به عنوان ابتکارات اولویت دار ظاهر می شوند. مهم است که از اینجا با این قطعات تأثیرگذار شروع کرده و آنها را در اکوسیستم کامل تاکتیک های بازاریابی قابل پیگیری ادغام کنید.
ادعا نمی کنیم بهترین هستیم
اما بهترین ها، ما را انتخاب می کنند
چرا گروه آموزش و مشاوره دکتر علی خویه را انتخاب می کنید در لینک های ذیل برخی از توضیحات ارایه گردیده است.
چرا دکتر علی خویه ۱
چرا دکتر علی خویه ۲
چرا دکتر علی خویه ۳
چرا دکتر علی خویه ۴
چرا دکتر علی خویه ۵
چرا دکتر علی خویه ۶
چرا دکتر علی خویه ۷
چرا دکتر علی خویه ۸
چرا دکتر علی خویه ۹
چرا دکتر علی خویه ۱۰
راه های ارتباط با گروه آموزش و مشاوره دکتر علی خویه
دکتر علی خویه
مشاور و مدرس شرکت های معتبر ملی و بین المللی با ۲۱ سال تجربه اجرایی عملیاتی حرفه ای
برای ارتباط با مدیر عامل گروه می توانید به نشانی های ذیل مراجعه فرمایید.
-
صفحه اینستاگرام دکتر علی خویه
instagram.com/khooyeh.ir -
کانال تلگرام دکتر علی خویه شامل کانال جامع مدیریت بازاریابی و فروش و برند
https://telegram.me/dr_khooyeh
———————————————————— -
کانال تلگرام دکتر برند
اصول و تکنیک های برندسازی- دکتر برند انجمن برند
https://telegram.me/branddoctor -
صفحه اینستاگرام انجمن برند دکتر برند
- https://www.instagram.com/anjoman_brand/
- ———————————————————-
-
کانال تلگرام دکتر مال اولین مرجع مدیریت و مهندسی فروشگاه، کانال فروشگاه داران، مدیریت فروشگاه
-
صفحه اینستاگرام دکتر مال مرجع مدیران و کارکنان فروشگا ها
- https://www.instagram.com/hypermarketing.ir
-
کانال آموزش مذاکره، فن بیان و زبان بدن، آکادمی مذاکره ایران
-
صفحه اینستاگرام آکادمی مذاکره ایران
- https://www.instagram.com/negotiation_academy
- ————————————————
مدرسه ی بازاریابی و فروش ایران
https://telegram.me/sales_technic
—————————————————-کانال پخش و توزیع مویرگی، ویزیتوری
https://telegram.me/moyragi
———————————————-کانال آموزش دکتری فروش و بازاریابی
-
کانال تلگرام crmمدیریت ارتباط با مشتری
https://telegram.me/crmcc
———————————————————- -
شماره تماس با مدیر برنامه استاد خویه
- ۰۹۱۲۳۹۹۸۰۲۷
- ۰۹۰۳۴۹۹۱۱۹۴
- ۰۲۱۲۶۷۱۱۲۷۱
- تهران ، خیابان نیاوران ( باهنر)، بعد از پمپ بنزین، کوچه رفیعی، پلاک ۵
-
شماره تماس مستقیم با دکتر علی خویه:
- ۰۹۱۲۲۹۹۱۶۰۸
- وب سایت های ذیل
- www.drkhooyeh.ir
- مشاور فروش بازاریابی و برند www.khooyeh.com
- دکتر بازاریابی www.marketingdoctor.ir
- دکتر فروش www.doctorsales.ir
- دکتر برند www.branddoctor.ir